• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 9 آذر 1398
کد مطلب : 89032
+
-

جمعه‌ترین شنبه فوتبال

هفته دوازدهم از لیگ‌برتر ایران قرار بود امروز با 4بازی فوق‌العاده حساس به پایان  برسد ؛ هر چند 2 بازی پرسپولیس-  نساجی و پیکان - تراکتور به خاطر آلودگی شدید هوای پایتخت در وضعیت نامشخصی قرار دارد. در هر حال برگزاری این 4بازی در روز شنبه را باید یکی دیگر از نشانه‌های کج‌سلیقگی در میان برنامه‌ریزان سازمان لیگ دانست. درحالی‌که 4بازی کمتر حساس این هفته در روزهای آخر هفته برگزار شدند، تیم‌های مدعی و صدرجدولی باید روز شنبه به میدان بروند تا تماشای این بازی‌ها برای هواداران مشکل‌تر باشد. گل سرسبد بازی‌های هفته هم دوئل سپاهان و استقلال است که احتمالا چهره قهرمان نیم‌فصل را مشخص خواهد کرد.
  سپاهان - استقلال
صدرنشین لیگ هم‌اکنون تیم شهرخودروی مشهد است اما اگر بازی سپاهان و استقلال را فینال نیم‌فصل نخست بنامیم احتمالا همه به ما حق می‌دهند و حتی به‌خود مشهدی‌های صدرنشین هم برنمی‌خورد. چنان که مسئولان و مربیان شهرخودرو بارها اعلام کرده‌اند این تیم مدعی قهرمانی نیست و با توجه به مشکلات مالی، همین حضور در جمع 4تیم بالای جدول هم برای آنها کافی است. شهرخودرو هنوز با 3تیم استقلال، سپاهان و تراکتور بازی نکرده و بعد از این بازی‌ها به‌احتمال زیاد صدر جدول را به رقبا می‌سپارد. بنابراین صدرنشین دور رفت و قهرمان نیم‌فصل اول به‌احتمال فراوان یکی از 2 تیم سپاهان و استقلال خواهند بود. استقلال فعلا با یک بازی کمتر و یک امتیاز کمتر پشت سر سپاهان قرار گرفته و امروز می‌تواند روز سبقت تاریخی این تیم از رقیب زردپوش و سنتی‌اش باشد. تیم استراماچونی بعد از 6برد متوالی در لیگ به سپاهان رسیده و سپاهان نیز همچنان به خط‌دفاعی قدرتمند و 9کلین‌شیت طی 10بازی‌اش می‌نازد. امروز نبرد دیاباته و قائدی با این خط‌دفاعی بسیار جذاب و حساس خواهد بود. همینطور جدال امید نورافکن با هافبک‌های استقلال، جنگ کی‌روش استنلی با هم‌تیمی فصل گذشته‌اش سیاوش یزدانی روی آسمان، و البته رقابت سیدحسین حسینی با پیام نیازمند که اگر چه در زمین از هم دورند اما رقابت خیلی نزدیکی با هم دارند.
  شهرخودرو - نفت آبادان
این مسابقه احتمالا یکی از جذاب‌ترین و تاکتیکی‌ترین نبردهای نیم‌فصل اول خواهد بود. فارغ از نتایج به‌دست‌آمده در لیگ، هم گل‌محمدی و هم اسکوچیچ با ارائه نمایش‌هایی جذاب و تاکتیکی از موفق‌ترین مربیان فصل بوده‌اند. اسکوچیچ با تیمی که بنیه آنچنانی از لحاظ بازیکن ندارد، در هر بازی تیمش را براساس تاکتیک‌های حریف به میدان می‌فرستد و به‌استثنای بازی با استقلال که عنان کار از دست زردپوشان خارج شد در سایر بازی‌ها نمایش محکم و قدرتمندانه‌ای داشته است. در آن سوی میدان هم شاکری، قاسمی‌نژاد، مهربان، صادقی و... آماده‌اند تا مثل هفته‌های اخیر که با بردهای کم‌گل و حداقلی به پیش تاخته‌اند 3امتیاز دیگر به اندوخته‌های خود اضافه کنند. مهدی رحمتی هم در حالی به زمین می‌آید که در 508دقیقه اخیر دروازه مشهدی‌ها را بسته نگه داشته است.
   پیکان - تراکتور
تراکتور برای ماندن در جمع مدعیان نیاز مبرم به پیروزی در زمین پیکان دارد. اما از آخرین باری که تیم دنیزلی مزه پیروزی را چشیده دقیقا 40روز می‌گذرد. تیم پرهزینه تراکتور حتی در جام‌حذفی مقابل حریف دسته‌اولی هم موفق به پیروزی در جریان بازی نشد. از هماهنگی و روحیه‌ای که هفته‌های ابتدایی در تیم دنیزلی دیده می‌شد دیگر خبری نیست و خط دفاعی این تیم هم دیگر قدرت بسته نگه داشتن دروازه را ندارد. خط‌دفاعی تراکتور با توجه به مصدومیت‌های متعدد، برای این بازی فقط یک مدافع وسط دارد!
   پرسپولیس - نساجی
نساجی در قائمشهر نتوانست از استقلال امتیاز بگیرد اما در تهران به امتیاز گرفتن از پرسپولیس کاملا امیدوار است. چون هر چقدر استقلالی‌ها به بردن عادت کرده‌اند، پرسپولیسی‌ها به حرکت روی نمودار سینوسی و توقف‌های یک هفته در میان خو گرفته‌اند. تیم کالدرون رختکن آرام و متحدی ندارد و این نکته را به راحتی می‌توان از اظهارنظرهای تک‌جمله‌ای بازیکنان این تیم در میکسدزون فهمید. ستاره‌های تیم در دوران برانکو حالا تبدیل به نیمکت‌نشین‌های ناراضی پرسپولیس شده‌اند و به همین دلیل هنگام حضور در میدان هم روحیه برتری‌جویی و گلزنی ندارند. حریف امروز آنها تیمی است که 7هفته پیروز نشده و مقابل استقلال بعد از 5بازی بالاخره گل زد. نساجی‌چی‌ها به امتیاز گرفتن از این بازی امیدوارند اما پرسپولیسی‌ها هم از بردن ناامید نیستند. شاید این بازی نقطه‌عطفی برای این تیم کم‌روحیه باشد.


2مسابقه پایتخت در هاله ای از غبار
 روز گذشته محمد تقی‌زاده، معاون عمرانی استانداری تهران از لغو همه مسابقه‌ها و فعالیت‌های ورزشی در تهران به دلیل آلودگی هواخبر داد. با این وجود عصر دیروز سهیل مهدی، سرپرست مسابقات لیگ‌برتر فوتبال به خبرنگار تسنیم گفت هنوز تصمیم قطعی درباره بازی پرسپولیس-نساجی و پیکان-تراکتور گرفته نشده است. او گفت:« ما هم طبق قوانین و مطابق دستورات عمل خواهیم کرد. ابتدا باید در روز بازی شاخص آلودگی هوا در آن منطقه را بررسی کنیم و بعد در این مورد تصمیم‌گیری خواهیم کرد. طبیعتاً شاخص آلودگی در نقاط مختلف شهر با یکدیگر متفاوت است و باید در مورد مناطق مختلف جداگانه تصمیم‌گیری شود. »

این خبر را به اشتراک بگذارید