• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 9 آذر 1398
کد مطلب : 89025
+
-

ویلموتس حفظ شود اما...

محمد زارعی| بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال کشورمان درخصوص شایعه برکناری ویلموتس از سرمربیگری تیم ملی گفت: «حقیقت را بخواهید تعویض مربی در این سطح تبعات اقتصادی زیادی برای هر کشوری دارد. ولی فدراسیون فوتبال نباید به این راحتی در مورد تعویض مربی‌اش صحبت کند یا اینکه درباره صحبت‌ها و شایعاتی که در فضای رسانه‌ها مطرح می‌شود شفاف نباشد آن هم در شرایطی که قرارداد بلندمدت با ویلموتس دارند. گویا تا اینجا هم 3 میلیون دلار به او داده‌اند. مبلغ زیادی است و اگر بخواهند با او فسخ قرارداد کنند باید پول 3 سال آینده‌اش را هم بدهند.»
وی ادامه داد: «پرداخت پول سنگین ویلموتس برای 3سال آینده برای قطع همکاری در حالی خواهد بود که هنوز مشخص نیست در گروه وضعیت‌مان چطور می‌شود. با تساوی عراق و بحرین شرایط خیلی به نفع ما شد. اگر عراق می‌توانست بحرین را ببرد کار ما سخت می‌شد. الان ایران شانس صعود به‌عنوان تیم اول را دارد. از 4بازی آینده 3مسابقه در ایران است و مقابل عراق و بحرین که خارج از خانه شکست خوردیم این بار در خانه بازی خواهیم کرد که کار خیلی راحت‌تر است.»این کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به بحث حضور برانکو ایوانکوویچ در راس کادرفنی تیم ملی گفت: «اگر به هردلیلی سرمربی تیم ملی تغییر کند و برانکو بیاید؛ به‌خاطر شناختی که او از شرایط فوتبال ما و بازیکنان دارد می‌تواند گزینه خوبی باشد. اینها جدا از بحث‌های مالی تغییر مربی است.»ذوالفقارنسب در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود آوردن برانکو برای جانشینی ویلموتس پیشنهاد او به مهدی تاج بوده است تصریح کرد: «آشنایی من با آقای تاج به 25،30سال قبل برمی‌گردد. بله من با ایشان صحبت کردم. حالت درددل بود. تصمیم نهایی در مورد انتخاب مربی را کمیته تخصصی می‌گیرد. از نظر من اگر قرار باشد در مقطع کنونی مربی تیم ملی تغییر کند برانکو بهترین گزینه است.»او درباره اینکه با انتشار خبر حضور برانکو شاهد دو دستگی‌هایی در بین رسانه‌ها و هواداران فوتبال هستیم و حتی برخی بازیکنان تیم ملی از گذشته با برانکو زاویه دارند، گفت: «ببینید هر کسی را که بیاوریم یک عده حمایت می‌کنند و یک عده هم انتقاداتی دارند. دیگر می‌ماند که میزان تحمل مربی چقدر باشد. به‌نظر در این زمینه برانکو هوشمندانه عمل می‌کند. در ایران بوده و شناخت کافی را دارد. تخصص لازم را برای آمادگی جسمانی بازیکنان و کارهای روانشناسی هم دارد. رفتارهای مناسبی هم با خبرنگاران دارد. این مشکلات که شما گفتید وقتی تیم ملی 2 پیروزی کسب کند حل می‌شود.» وی افزود: «به هرحال در برهه کنونی جز برانکو مربی بین‌المللی دیگری نیست که با فوتبال ما آشنا باشد تا او را برای تیم ملی استخدام کنیم. واقعیت اینکه جامعه انتظار دارد ما در جام جهانی و حتی مقدماتی جام جهانی بهتر از گذشته عمل کنیم و من امیدوارم این اتفاق بیفتد.»
ذوالفقارنسب درخصوص حرف‌های رد و بدل شده با مهدی تاج اینگونه توضیح داد: «من در ابتدا از تاج خواستم ویلموتس را حفظ کنند چراکه مربی بدی نیست اما او را تحت فشار بگذارند تا در ایران بماند و پروازی نباشد. از مفاد قراردادش خبر ندارم اما تا خرداد‌ماه سال آینده تیم ملی بازی‌های سختی پیش رو دارد. باید هر 3 ‌ماه یک هفته به او مرخصی بدهند. اما وقتی خود فدراسیون محکم برخورد نمی‌کند او هم دائما در مرخصی است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید