• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 7 آذر 1398
کد مطلب : 88955
+
-

پیشنهادهای دوست داشتنی آخر هفته


داستان آن سه‌نفر
 فیلم منطقه پرواز ممنوع

سینمای ایران معمولاً نسبت به ژانر کودک و نوجوان نامهربان است و غالباً آثار رایج و معمول و روزمره‌ای در این زمینه به چشم نمی‌خورد. همه دنبال درام و کمدی و اکشن و اجتماعی و... هستند؛ به همین دلیل است که خانواده‌ها غالبا گزینه‌های محدودی برای سینما‌بردن فرزندان‌شان دارند. اما این روزها فیلمی در ژانر نوجوان روی پرده‌های سینماست که هم والدین می‌توانند به تماشای آن بنشینند و هم نوجوانان و فرزندان‌شان را به تماشای آن ببرند. فیلم «منطقه پرواز ممنوع» را امیر داسارگر کارگردانی کرده و بازیگرانی چون هادی حجازی‌فر، محمد فیلی، علی زکریایی و... هم در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. بخشی از نقش‌های اصلی آن را هم بازیگران نوجوانی ایفا کرده‌اند که البته سابقه‌ای نداشته و به قول سازندگان، از مسجدها کشف شده‌اند. موضوع این فیلم، ماجرای 3نوجوان است که دارند خودشان را برای رقابت‌های ساخت پهپاد آماده می‌کنند. در این حین، در محل زندگی‌شان یک یوزپلنگ پیدا می‌شود و همین، این اثر سینمایی را وارد مرحله هیجان و ماجراجویانه می‌کند. فیلم هم خوش‌دست و خوش‌ساخت از آب درآمده است.


عکس‌ها سخن می‌گویند
 نمایشگاه عکس آزاد

یکی از رویدادهای همیشگی هنری همین نمایشگاه‌های عکسی است که با موضوعات مختلف در کشورمان برگزار می‌شود. برای کسانی که عاشق عکس و تصویر هستند، این دست نمایشگاه‌ها می‌تواند جاذبه‌های زیادی داشته باشد. اهالی جنوب شهر و به‌طور خاص مناطق 16، 19و 11 می‌توانند امروز و شنبه، سری به فرهنگسرای بهمن بزنند و در نگارخانه آن، از یک نمایشگاه عکس دیدن کنند.
 این نمایشگاه که از آثار هنرمندان جوان شکل گرفته، در نگارخانه شماره یک این مکان برگزار شده است. 50اثر آرشیوی در ابعاد 50 در 70سانتی‌متر در این نمایشگاه شرکت داده شده است تا در معرض دید عموم قرار گیرد. موضوعات هم، همانطور که از اسم نمایشگاه بر می‌آید، آزاد است؛ از قبیل کهکشان‌ها و ستارگان و طبیعت و جاذبه‌های گردشگری ایران و البته کمی هم موضوعات اجتماعی. در واقع مهم عکس و کیفیت آن و زاویه دیدش بوده تا موارد دیگر. فرهنگسرای بهمن در جای خوش‌مسیری واقع شده و می‌توانید در حوالی میدان بهمن، جایی میان اتوبان بعثت و تندگویان، آن را پیدا کنید.


شکم‌گردی لاکچری
راسته ونک تا پارک وی

برای کسانی که دنبال یک شکم‌گردی خوب هستند، البته همه‌جای تهران می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد؛ حالا بعضی جاها معروف‌تر هستند و بعضی‌ جاها کمتر شناخته شده‌اند. یکی از راسته‌های نسبتا پر و پیمان برای یک شکم‌گردی می‌تواند میدان ونک تا پارک وی باشد. همین 4ایستگاه، در دل خودش کلی رستوران و ویتامینه و کافی‌شاپ و فودکورت دارد. در میدان ونک، می‌توانید بخشی از این رستوران‌ها و ویتامینه‌ها را مشاهده کنید. البته به سمت ملاصدرا و شیخ بهایی هم چند جای دیگر وجود دارد. به سمت شمال، روبه‌روی پارک ملت و روبه‌روی جام‌جم، حتی فودکورت و کافی‌شاپ‌ها و مراکز پذیرایی ریز و درشتی را می‌توانید مشاهده کنید. نرسیده به پارک وی هم که چند تا رستوران بزرگ و شیک و معروف وجود دارد. رستورانی هم در خود پارک وی وجود دارد به اسم «شاطرعباس» که شهرت زیادی دارد. مجموعه این گزینه‌ها می‌تواند این بخش از خیابان ولیعصر را تبدیل به گزینه‌ای مناسب کند؛ یعنی ضمن اینکه  پیاده‌روی و بوستان‌گردی خوبی را  تجربه می‌کنید، می‌توانید یک شکم‌گردی پر و پیمان را هم تجربه کنید.

سرزمین آش‌ها
  غذاهای محلی استان مرکزی

البته سفر به استان مرکزی در این وقت سال، شاید کمی سخت باشد؛ به واسطه سرمایی که دارد. اما اگر علاقه‌مند بودید که یک شکم‌گردی آخر هفته‌ای خوب داشته باشید، باید که این رنج را بر خودتان هموار کنید. استان مرکزی به مرکزیت اراک، غذاهای محلی زیادی دارد که بخشی از آنها، هوش از سر شما خواهد پراند. این منطقه را به نوعی استان‌ آش هم می‌دانند؛ از بس که آش‌های ریز و درشت با طعم‌های مختلف دارد.‌ آش آلو، ازجمله غذاهای محلی ساوه است که از پیازداغ، نمک، فلفل، زردچوبه، رب‌گوجه‌فرنگی، نخود، لوبیاچیتی و آلو بخارا و رشته آش درست می‌شود. آش انار ساوه هم علاوه بر مخلفات همیشگی آش‌ها، از آب انار، مغز گردو و برگ زردآلو هم سود می‌برد. آبگوشت به و گردو از آبگوشت‌های محلی این منطقه است؛ با طعم شیرین متمایل به ملس. آبگوشت سیب و غوره هم از دیگر آبگوشت‌های مشهور این استان است. و اما در ادامه، می‌توان به غذاهایی چون‌ آش خیار چنبر، آش ماستابه، آش قره‌قروت، آش عطرینه، آش ترخینه دوغ، آبگوشت دودار و... اشاره کرد.


تنفس در میان شلوغی
  پارک شهر

اینکه آدم در میانه تراکم و شلوغی و ساختمان‌های اداری و تجاری و...، یکباره چشمش به یک بوستان تماشایی بیفتد، برای خودش نعمتی است. این، اتفاقی است که دقیقا در مورد پارک شهر می‌افتد؛ بوستانی بزرگ که در میانه محله‌های متراکم و قدیمی و ساختمان‌های اداری بزرگ و راهبندان‌های شهر، شما را به چندساعت آرامش دعوت می‌کند. این بوستان، امکاناتی مانند کتابخانه، باغ پرندگان کوچک، موزه، آکواریوم، سفره‌خانه، شهربازی کودکان و امکان دوچرخه‌سواری دارد. این بوستان جزو قدیمی‌ترین‌های تهران بوده و در سال 1339ساخته شده است. این پارک 25هکتاری، 8 در ورودی دارد و حالا برای خودش یک مجموعه کامل فرهنگی-گردشگری محسوب می‌شود. دریاچه و پیاده‌راه‌ها و حوض‌ها و فضاهای سبزش هم جزو جاذبه‌های همیشگی آن محسوب می‌شود. در باغ پرندگان این بوستان گفته می‌شود که پرندگانی چون طوطی، کبک، بلدرچین، عروس هلندی، انواع طاووس، مرغ‌های زینتی، بوقلمون و... وجود دارد؛ هرچند که گاهی بخشی از آن خالی از پرنده است. آکواریوم این بوستان هم در نوع خود جالب است. این آکواریوم در محل پناهگاه این بوستان، که برای سال‌های جنگ ساخته شده بود، شکل گرفته است.


ساختمان عمارت‌ها
  عمارت مسعودیه

تهران بناهای تاریخی و چشم‌نواز زیادی دارد. عمارت مسعودیه را باید یکی از این بناها بدانیم. این بنا از روزگار قاجارها به یادگار مانده است. معماری جذابی هم دارد و همین امر باعث شده تا گردشگران داخلی و خارجی زیادی به قصد بازدید از آن، راهی این مکان شوند. شاید بیشتر شما باغ نگارستان را بشناسید. این باغ در سال 1222هجری قمری ساخته شده است. در جنوب جلوخان باغ نگارستان هم باغ نظامیه ساخته شد. این باغ در سال 1290هجری قمری، توسط ظل‌السلطان ساخته و باغ مسعودیه و عمارتش نیز به آن اضافه شد. باغ و عمارت مسعودیه، در واقع از بخش‌هایی چون عمارت دیوان‌خانه، عمارت سفره‌خانه و حوض‌خانه، عمارت و حیاط سیدجوادی، عمارت و حیاط مشیری، عمارت و حیاط خلوت، عمارت سردر پیاده‌رو، عمارت سر در کالسکه‌رو، باغ دیوان‌خانه و بناهای دوره پهلوی تشکیل شده است. اگر قصد کرده‌اید که سری به این بنای قدیمی و تماشایی بزنید، باید به میدان بهارستان، خیابان اکباتان بروید که در جنوب غربی میدان واقع شده است. این مکان به ثبت ملی هم رسیده است و مرمت‌هایی در آن صورت گرفته تا هر چه بیشتر به جذابیت‌های آن افزوده شود.




شب‌های خرید و سینما

بازار چارسو

در این شب‌های سرد و نسبتاً سرد، بهتر است که برای شب‌گردی، به فضاهای زیر سقف پناه ببریم. یکی از این فضاها، درست در مرکز موبایل تهران، یعنی در تقاطع حافظ و جمهوری واقع شده؛ جایی که به اسم پردیس سینمایی چارسو می‌شناسیم. از روی پل حافظ که عبور کرده باشید، حتما چشم‌تان به این ساختمان بزرگ و شیک افتاده است. اما این پردیس چه امکاناتی دارد؟ فقط می‌شود در آن فیلم دید؟ این ساختمان بزرگ، دارای امکانات و مراکز مختلفی است. تنها پردیس سینمایی آن در طبقه هفتم، 6سالن حرفه‌ای سینمایی با آخرین تکنولوژی روز را در اختیار دارد. در طبقه ششم این مکان، یک فضای 3هزار متری برای کسانی که می‌خواهند به سینما بروند، درنظر گرفته شده است. برپایی گالری، اجرای موسیقی زنده، اجرای نمایش و پرفورمنس، فروشگاه کتاب و... از داشته‌های این طبقه است. 






شب‌های فرحزادی

فرحزاد

این منطقه هم جزو جاهایی است که کارکرد چندگانه دارد؛ بعضی‌ها برای صرف غذا، بعضی‌ها برای گشت و‌گذار و بعضی‌ها هم به‌منظور کشیدن قلیان و... به آنجا می‌روند. در این شب‌های سرد هم می‌توانید روی این منطقه حساب کنید. تعجب می‌کنید؟ درست است که بیشتر اماکن پذیرایی فرحزاد روباز است، اما خلاقیت به خرج داده و برای ایام بارندگی و سرما، حفاظ‌هایی پلاستیکی و نایلونی و... مورد استفاده قرار داده‌اند تا مشکلی از این بابت نباشد. چنین است که در این شب‌ها، می‌توانید سری به این منطقه سیاحتی بزنید و یک شب‌گردی خوب را برای خودتان ثبت و ضبط کنید. مهم‌ترین مزیت این منطقه سیاحتی را باید باغچه‌رستوران‌های آن بدانیم که خیلی‌ها را به اینجا می‌کشاند. این منطقه به 3قسمت فرحزاد بالا و پایین و محله امامزاده تقسیم می‌شود.





دشت‌های غربی

شهریار

شهریار مشهور به محصولات کشاورزی و باغ‌هایی است که دارد. بخشی از پایتخت‌نشینان هم معمولا سعی می‌کنند برای طبیعت‌گردی و گشت‌وگذار، سری به این منطقه بزنند و حتی در آن، باغی و باغچه‌ای تهیه کنند. شهریار از دیرباز، نام دشتی وسیع و حاصلخیز بوده که باغ‌ها و آبادی‌ها و طبیعتش معروف بوده است. شهریار در واقع منطقه‌ای با وسعت 1300کیلومترمربع است و به 3بخش مرکزی، ملارد و قدس تقسیم می‌شود. در کتاب «بستان سیاحه» در مورد شهریار چنین آمده: «شهریار بلوکی است از بلوکات تهران که در یک منزلی آن واقع است. آبش فراوان و هوایش معتدل و خاکش نیکو است. باغات فراوان دارد و انگورش ممتاز است». بیشتر باغ‌های این منطقه در بخش مرکزی آن واقع شده است. البته بهترین فصل‌های سفر به این منطقه را بهار و تابستان می‌دانند. اما به هر حال هر فصلی حال‌وهوای خودش را دارد.





گرما در سرما

 سفر به جنوب

اگر حال و حوصله این را دارید که در این روزهای سرد، کمی به‌خودتان زحمت بدهید و از پایتخت و اطراف آن فراتر بروید، چرا به سفرهای جنوبی فکر نمی‌کنید؟ مناطق جنوب ایران برای روزهای آخر پاییز و زمستان، گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند. تنها کافی است با سفر به هرمزگان، بوشهر، جزیره‌های خلیج‌فارس، خوزستان و...، ببینید که هوای بهاری در اوج سرما یعنی چه. برای سفر به جنوب، می‌توانید روی استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان، فارس و کرمان حساب باز کنید. از نظر تاریخی، بازدید بندر تاریخی سیراف در بوشهر گزینه مناسبی است. یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های طبیعت‌گردی در این فصل را باید بدون شک قشم بدانیم. چاهکوه،  دره تندیس‌ها، سواحل مرجانی و... را از دست ندهید که برای خودشان، طبیعتی مجسم و بکر هستند.




این نبرد نفس‌گیر

بازی دورهمی مافیا

یکی از بازی‌های ساده داخل خانه، بازی مافیاست. این بازی می‌تواند شما را به‌صورت گروهی حسابی سرگرم کند. به این ترتیب که همگی جمع می‌شوند و یک نفر را به‌عنوان کدخدا یا حاکم انتخاب می‌کنند، سپس کارت‌هایی نوشته و بین همه پخش می‌شود، طوری که به ازای هر سه پلیس، یک کارت مافیا نوشته می‌شود. حالا هر کسی می‌داند که پلیس است یا مافیا. اما مافیاها نباید اجازه بدهند که کسی از مافیا بودن‌شان خبردار شود. با اعلام شب شدن، همگی چشم‌ها را می‌بندند. حاکم می‌گوید مافیا چشم‌هایش را باز کند. مافیا چشم باز می‌کند و با اشاره می‌گوید که حاکم چه‌کسی را به قتل برساند. فرد به قتل رسیده از دور خارج می‌شود. روز که می‌شود، پلیس‌ها درباره اینکه چه‌کسی مافیاست بحث و رأی‌گیری می‌کنند. این روند آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند تا تعداد مافیا یا پلیس برابر شود؛ در این صورت مافیا برنده است. یا اینکه تعداد پلیس‌ها بیشتر شده و مافیاها کشته شوند که در این صورت پلیس برنده است. این بازی نقش‌های مکمل غیر از پلیس هم دارد. در کل، بازی ساده و جذابی است.




آدرنالین در ارتفاع
   هرم هیجان

اسم خارجی آن سوپرنواست، ولی برای اینکه زیاد غرب‌زده نشویم به آن هرم هیجان هم می‌گوییم. از آن دست بازی‌هایی است که اختراع شده تا آدرنالین خون شما را به‌شدت بالا ببرد. نخستین هرم هیجان ایران در شمال شرقی دریاچه چیتگر افتتاح شده است که محصولی از شرکت زیمنس آلمان هم بوده. درون این هرم، یک کابین چهارنفره وجود دارد. همه داخل این کابین قرار می‌گیرند و یکباره، کابین از جای خود جدا شده و به پرواز درمی‌آید. شگفت‌انگیز است، نه؟ هنوز بخش مهیج‌تر آن باقی مانده. یکی از فیلم‌های چندبُعدی که در اختیارتان گذاشته شده را انتخاب و در آن ارتفاع و هیجان، یک تماشای فیلم چندبُعدی را هم تجربه می‌کنید. نکته مهم این است که تصور نکنید صرفا کابین از سطح زمین برخاسته و یک‌جا و در آسمان معلق می‌ماند بلکه در ارتفاع 3متری پرواز می‌ کند و شما هم در حال تماشای فیلم‌های چندبُعدی، تصور می‌کنید که در رؤیا دارید پرواز می‌کنید. در این میانه، افکت‌هایی چون رعد و برق و طوفان و باران و مه و غبار نیز برایتان پخش خواهد شد. رؤیایی 
است، نه؟


از پرواز تا فرار
   امکانات هیجانی باغ کتاب

باغ کتاب تهران، یکی از مراکزی است که تفریحات و امکانات مختلف و متنوعی در آن به چشم می‌خورد. طوری هم برنامه‌ریزی شده که هم بزرگسالان و هم فرزندان‌شان می‌توانند حسابی وقت بگذرانند و سرگرم شوند. بخشی از امکانات باغ کتاب تهران، مواردی محسوب می‌شود که آدرنالین‌محور هستند؛ البته بیشتر هم برای نوجوانان و کودکان طراحی شده‌اند. در بخش «فکربازیا»، بازی‌هایی طراحی شده است که براساس هوش هشت‌گانه گاردنر ساخته شده است. این بازی‌ها در 5قسمت «طبیعت بازیا، رازبازیا، ساخت‌بازیا، تلاش‌بازیا و صدابازیا» شکل گرفته. از دیگر داشته‌های باغ کتاب در این حوزه، باید به شبیه‌ساز پرواز سسنا 172 اشاره کنیم که در طبقه اول آن واقع شده است. علاقه‌مندان به پرواز و هوانوردی، در این امکان، در کابین واقعی هواپیما حاضر می‌شوند و پرواز واقعی و کنترل هواپیما را تجربه می‌کنند. باغ کتاب یک اتاق فرار هم دارد که 4 تا 8نفر می‌توانند در آن بازی کنند. اتاق فرار، بازی‌ای  است که در آن بازیگران داخل اتاق‌هایی دربسته قرار ‌می‌گیرند و با استفاده از سرنخ‌ها و داستان، باید راه فرار را پیدا کنند. اگر باشگاه روباتیک هم شما را به هیجان می‌آورد، پس این هم می‌تواند گزینه‌ای باشد.


معمای قصر نجیب‌زاده
  رمان جنایت کنت نوویل
   املی نوتوم

شاید شما هم دوست داشته باشید که درگیر داستان‌های پلیسی و جنایی شوید، نه؟ این‌طور داستان‌ها، هم ساده‌خوان هستند و هم گره‌های داستانی زیادی در داخل‌شان دارند و به همین نسبت، خواننده را همراه می‌کنند. به این منظور، بد نیست یکی از کتاب‌های پلیسی و جنایی به اسم«جنایت کنت نوویل» را بخوانید که تازگی‌ها به چاپ دوم رسیده است. این کتاب را ویدا سامعی برگردان کرده و توسط نشر نو به بازار ارائه شده است. چاپ اول کتاب آبان‌ماه سال گذشته راهی بازار شده بود، ولی حالا به چاپ دوم رسیده. نویسنده این کتاب، یک بانوی بلژیکی است که چند سال اول زندگی‌اش را در ژاپن گذرانده و البته راهی کشورهای دیگری هم شده است. او ده‌ها کتاب و رمان به چاپ رسانده است. جنایت کنت نوویل، رمانی درباره یک نجیب‌زاده است که ورشکست شده و آخرین هستی‌اش، قصر اوست که در حال از دست رفتن است. او قرار است یک مهمانی برگزار کند، اما یک پیشگو به او می‌گوید که وسط مهمانی‌اش اتفاقی بد خواهد افتاد. همین امر حسابی او را به هم می‌ریزد. برای اینکه دنباله داستان را بدانید، می‌توانید کتاب را دست گرفته و بخوانید.


یک قدم پیش‌تر
  کتاب اصول موفقیت
  جک کنفیلد

معمولاً سعی می‌کنیم در معرفی کتاب‌ها، آثاری را هم معرفی کنیم که برای کل خانواده می‌توانند خوب باشند؛ ازجمله، کتاب‌هایی که می‌توانند باعث و بانی رشد و توسعه فردی تک‌تک افراد و اعضای خانواده شوند. «اصول موفقیت جک کنفیلد» یکی از این کتاب‌هاست که بدون شک هر خانواده‌ای، بد نیست نسخه‌ای از آن را در کتابخانه‌اش داشته باشد. این کتاب، فصل‌های مختلفی دارد و هر فصل، نکته‌هایی برای توسعه فردی. مثال‌هایی هم که گاهی در این کتاب بیان می‌شود، خانوادگی است؛ مثلا پدر خانواده برای پیشرفت پسرش در بسکتبال، اقدام به ثبت امتیازات مثبت او کرده است؛در نتیجه فرمول ثبت امتیازات مثبت را در حوزه ورزش و خانواده و صرف غذا و صحبت‌های خانوادگی و سفر و...، از قاعده‌های مهم تلقی می‌کند. قاعده‌های دیگر هم به همین ترتیب است. کتاب ترجمه‌های مختلفی دارد و البته ترجمه‌ای که توسط نشر البرز انجام شده، زیر دست ماست، با نام آشنای مهدی قراچه‌داغی. اگر می‌خواهید، هم خودتان و هم اعضای خانواده‌تان یک‌قدم جلوتر بروند، بد نیست این کتاب را باهم بخوانید و قاعده‌هایش را عملیاتی کنید. چرا که نه؟



موزه مرد علامه
خانه‌موزه شهیدمرتضی مطهری

بخشی از موزه‌ها را خانه‌هایی تشکیل می‌دهند که به‌واسطه زندگی اشخاص مطرح و معتبر در آنها، جایگاه بلندی یافته‌اند. ازجمله این خانه‌موزه‌ها، می‌توان به خانه‌موزه شهیدمطهری اشاره کرد؛ جایی واقع شده در شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به حسینیه یزدی‌ها. این مکان در سال 1386 تبدیل به موزه شد. در اصل استاد مطهری به‌واسطه نزدیکی به حسینیه ارشاد و بنا به اصرار دوستان، به این خانه نقل مکان کرد و نزدیک به 10سال در آنجا ساکن شد. بخشی از کتاب‌های او ازجمله «نظام حقوق زن در اسلام»، «مسئله حجاب»، «علل گرایش به مادی‌گری» و «امدادهای غیبی در زندگی بشر» نیز از آثاری است که در همین خانه سر و سامان یافت. بد نیست بدانید که بزرگانی چون مقام‌ معظم رهبری، آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دکتر شریعتی و... به این خانه رفت‌وآمد داشته‌اند. در طبقه اول این بنای دوطبقه، دست‌نوشته‌ها و وسایل شخصی استاد و در طبقه دوم کتاب‌های او به نمایش عموم گذاشته شده است. این خانه‌موزه 455مترمربع مساحت و 300متر هم زیربنا دارد.


موزه‌هایی در یک کاخ
  موزه‌های کاخ نیاوران

تهران کاخ‌های زیادی دارد که از زمان قجرها و پهلوی‌ها به‌جا مانده است. البته هر کدام از این کاخ‌ها به‌خودی خود، برای یک شهرگردی عالی گزینه‌ای مناسب به‌نظر می‌رسند، اما در دل این کاخ‌ها نیز موزه‌هایی وجود دارند که به‌تنهایی می‌توانند گزینه‌هایی مناسب برای یک موزه‌گردی عالی باشند. کاخ‌ نیاوران، ازجمله کاخ‌هایی است که از زمان قاجارها به‌جا مانده. منطقه نیاوران از آن روزها، ییلاق خوبی برای شاهان و شاهزادگان و خانواده‌های سلطنتی بوده است. این کاخ  بعد از انقلاب اسلامی تبدیل به مجموعه‌ای از موزه‌ها و مکان‌های دیدنی شد. ازجمله موزه‌های کاخ نیاوران می‌توان به جهان‌نما، کتابخانه سلطنتی، خودروهای اختصاصی، کتیبه‌ها و... اشاره کرد. در موزه جهان‌نما، آثار اهدایی به خاندان پهلوی یا آثار خریداری‌شده توسط آنها نگهداری می‌شود. کتابخانه سلطنتی نیز کتاب‌ها و رساله‌های ریز و درشتی را پیش روی بازدیدکنندگان می‌گذارد. موزه خودروهای اختصاصی هم که تکلیفش مشخص است. برای بازدید از این موزه‌های دیدنی، می‌توانید به نیاوران، میدان شهید باهنر یا همان میدان باهنر مراجعه کنید؛ مجموعه کاخ‌موزه نیاوران از دور هم کاملا پیداست و چون نگینی در این منطقه می‌درخشد.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید