• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 6 آذر 1398
کد مطلب : 88848
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mZZKG
+
-

تیم ملی- ویلموتس؛ با سرعت به سمت پایان

همه آنچه درباره تغییر سرمربی تیم ملی گفته می‌شد، ممکن بود فقط گمانه‌زنی باشد اگر مارک ویلموتس توییت نمی‌کرد و در توییتش پای وکلایش را به میان نمی‌کشید. سرمربی بلژیکی تیم ملی ایران نوشت: «شایعات منتشر‌شده در رسانه‌‌های ایران صحت ندارند. حقیقت این است که فدراسیون فوتبال ایران با نقض مفاد قرارداد، شرایط غیرقابل تحملی را برای من و دستیارانم به‌وجود آورده است. وکیلم پیگیر پرونده است و من دیگر در این‌باره صحبتی نخواهم کرد.»
فدراسیون فوتبال که تا پیش از آن تلاش کرده بود اظهارنظر روشنی نکند، ساعاتی بعد به این توییت واکنش نشان داد. امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی گفت: «ویلموتس به‌دلیل وجود مشکل در پرداخت دستمزد، قبل از بازی با عراق درخواست فسخ قرارداد داده بود. رئیس فدراسیون فوتبال هفته آینده (قبل از مراسم برترین‌های آسیا) با او و وکلایش جلسه خواهد داشت. با توجه به انجام تعهدات فدراسیون و مواضع سرمربی تیم ملی، ویلموتس و دستیارانش طبق قرارداد باید تا خردادماه سال‌99 در ایران باشند و در غیراین‌صورت احتمال پایان همکاری با این مربی وجود دارد.»
کسی به‌درستی از مفاد قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس خبر ندارد، به همین دلیل تشخیص اینکه حق با کدام‌یک از دو طرف است، دشوار به‌نظر می‌رسد. با وجود این بی‌اطلاعی شواهد می‌گوید سرمربی بلژیکی تیم ملی، پس از 2شکست برابر بحرین و عراق، حمایت افکار عمومی را از دست داده است. شاید به همین‌خاطر است که یکی مانند سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان به‌خودش اجازه می‌دهد از ادبیاتی غیرمتعارف برای نقد عملکرد ویلموتس استفاده کند. او دیروز به ایسنا گفت: «توصیه برادرانه من به اهالی فدراسیون و برادر بزرگ‌ترم آقای تاج این است که اجازه ندهند ویلموتس بگوید ما تخلف کردیم و او را بیرون بیندازیم. پرتش کنیم بیرون. کسی که به پرچم ما توهین می‌کند و هر روز یک ادا و اصولی درمی‌آورد و با احساسات مردم بازی می‌کند، شایسته حضور روی نیمکت تیم ملی ما نیست. اگر دست من بود ویلموتس را با اردنگی بیرون می‌کردم.»
شواهد می‌گوید ممکن است کار به اردنگی آقای آذری نرسد. خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت 
«Het Laatste Nieuws» بلژیک مدعی شده‌ که مارک ویلموتس ممکن است در اقدامی غافلگیرکننده سرمربی تیم فوتبال سینت‌ترویدن بلژیک شود.
این سایت در ادامه نوشته است: «مارک بریس بعد از مذاکرات غیرقانونی که با باشگاه خنک انجام داد، از سرمربیگری تیم سینت ترویدن اخراج شده است. حالا سؤال این است که چه‌کسی جانشین او خواهد شد و مارک ویلموتس یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند به شیوه‌ای غافلگیرکننده جای او را روی نیمکت این تیم بلژیکی بگیرد.»
طبق اعلام HLN، احتمال اینکه باشگاه سینت‌ترویدن به سراغ یک مربی خارجی برود، بسیار زیاد است اما این احتمال هم وجود دارد که مالکان ژاپنی باشگاه بخواهند به سراغ گزینه‌ای بروند که سابقه کار در این باشگاه را دارد و آن را می‌شناسد. ویلموتس در فصل 05-2004 هدایت تیم سینت ترویدن را برعهده گرفت. HLN همچنین نوشته که ویلموتس به‌زودی از تیم ملی ایران جدا می‌شود و به همین دلیل یکی از گزینه‌های آماده برای قبول هدایت سنت‌ترویدن در ژوپیلر لیگ است.
چند روز پس از شایعه برکناری ویلموتس، تنها کسی که از او به‌عنوان سرمربی بعدی تیم ملی نام برده می‌شود، برانکو ایوانکوویچ است. رضا چلنگر، مترجمی که رابطه نزدیکی ‌با برانکو دارد، مذاکره فدراسیون با او را رد کرد اما در عین حال گفت برانکو گفته علاقه دارد دوباره روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

این خبر را به اشتراک بگذارید