• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 5 آذر 1398
کد مطلب : 88845
+
-

میزبانی دو تورنمنت ورزشی در تعلیق

میزبانی تهران و مشهد از دو تورنمنت بین‌المللی ورزشی در ایران به بهانه ناامنی، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
پنجشنبه و جمعه این هفته قرار بود ایران در سالن‌‌12‌هزار نفری آزادی میزبان جام‌جهانی کشتی فرنگی 2019باشد، اما بعد از نشستی که کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی روز یکشنبه در استانبول ترکیه برگزار کرد، این میزبانی از ایران گرفته شد. قبل از اینکه اتحادیه این تصمیم را بگیرد، ژاپن و مجارستان اعلام کرده بودند که حاضر نیستند به تهران سفر کنند. ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران که بعد از گرانی بنزین رخ داد، دلیل نگرانی ژاپن و مجارستان عنوان شده است.
میزبانی این مسابقات را فدراسیون رسول خادم از اتحادیه گرفته بود و حالا گفته می‌شود رئیس جدید و همکارانش تمایل چندانی به برگزاری مسابقات نداشته‌اند. حتی شایعه شده که خود فدراسیون یک‌ماه پیش در ایمیلی به اتحادیه جهانی اعلام کرده که شرایط میزبانی را ندارد. حسن رنگرز، سخنگوی فدراسیون دیروز در نشست خبری مدعی شد که برگزاری مسابقات در برنامه فدراسیون فعلی نبوده اما زدن ایمیل به اتحادیه را هم رد کرد. رنگرز توضیح داد که این میزبانی تعلیق شده و این اتفاق هم خارج از اراده فدراسیون است: «اتحادیه جهانی دوشنبه‌شب در ایمیلی خبر تعلیق مسابقات را داد. ما از هر نظر آماده بودیم و حالا هم در تلاش هستیم تا آخر هفته میزبان این مسابقات باشیم اگر این اتفاق نیفتاد، تلاش می‌کنیم در نخستین فرصت ممکن میزبان این مسابقات باشیم. امیدواریم با ارائه مستندات تصمیم اتحادیه جهانی را تغییر دهیم.» 
مجارستان 11روز پیش از مسابقات کناره‌گیری کرد و چین جایگزین این تیم شد. ژاپنی‌ها هم سه روز پیش در نامه کتبی اعلام کردند که به ایران نمی‌آیند. اما تیم کوبا در ایران اردو زده و به گفته رنگرز تورلیخانوف‌، نماینده فدراسیون جهانی و دو مدرس اتحادیه هم برنامه پروازشان را به فدراسیون ایران اعلام کرده‌اند.شروین اسبقیان، مدیر امور مشترک فدراسیون‌ها، تعلیق میزبانی ایران را توطئه می‌داند: «این تصمیم بیشتر شبیه یک توطئه علیه کشور و نظام است و جنبه ورزشی ندارد. رئیس فدراسیون کشتی پیگیر این موضوع است و شخص وزیر ورزش و کمیته ملی المپیک ضمن پیگیری، اعتراض خود را هم اعلام کرده‌اند.»به گفته فرشید طهماسبی، مدیرکل دفتر بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان لغو میزبانی ایران در جام جهانی هنوز قطعی نیست: «این لغو درحد یک ایمیل است و رایزنی‌های گسترده‌ای را برای بازگرداندن این تصمیم غیرمنطقی آغاز کرده‌ایم.» فقط کشتی نیست که با این مشکل روبه‌رو شده. تورنمنت چهارجانبه فوتسال قرار بود با 4تیم ایران، اوکراین، بلاروس و اسلواکی از دهم آذر در مشهد برگزار شود. با انصراف اوکراین، کویت جایگزین این تیم شد اما حالا خبر می‌رسد که کویتی‌ها هم گفته‌اند تمایلی به حضور در این تورنمنت ندارند. فارس نوشته است که وزارت خارجه کویت سفر به ایران را ممنوع کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید