• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 5 آذر 1398
کد مطلب : 88774
+
-

هر تهرانی در سال ۳۰۰ساعت را در ترافیک از دست می‌دهد

رئیس کمیته فرهنگی شورا گفت: جمعیت بالای 60سال تهران تا سال‌1405 به 10درصد خواهد رسید، لذا برای ترویج کتابخوانی برای این قشر و نیز نسل دوم و سوم خارج از ایران باید کتاب صوتی و اینترنتی نشر و ترویج بیشتری یابد.
به گزارش همشهری، جلسه کمیته فرهنگی شورا با موضوع تبادل نظر و بررسی زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی درخصوص کتاب و کتابخوانی در شهر تهران با حضور محمد‌جواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی و حجت‌الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.
حق‌شناس در سخنان خود در این جلسه با انتقاد از عملکرد کتابخانه‌های شهر گفت: ما 110کتابخانه در شهر داریم و این همه هزینه شده و کارمندان زیادی به‌کار گرفته شده و شهروندان زیادی هم از این کتابخانه‌ها استقبال می‌کنند اما متأسفانه 8سال می‌شود در این کتابخانه‌ها کتاب وارد نشده و این مایه تأسف و خجالت است. حق‌شناس با بیان اینکه ما امروزه در موقعیتی هستیم که رویکرد‌مان در مقوله کتابخوانی را باید به‌روز کنیم، افزود: روندی که شاهد هستیم، روند مناسبی نیست، هر شهروند تهرانی در سال ۳۰۰ساعت خود را در ترافیک از دست می‌دهد. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا گفت: در چنین شرایطی ما اگر بتوانیم 10درصد جامعه مخاطب خود در حوزه کتابخوانی را افزایش دهیم، سهم قابل ملاحظه‌ای از ساعت تلف‌شده شهروندان را کاهش خواهیم داد.
وی افزود: در گذشته کتاب صوتی فقط برای نابینایان بود، آن هم برای 50هزار نفر؛ اما امروز می‌توانیم با هدف قرار‌دادن قشر کهنسال و نیز نسل دوم و سوم خارج از ایران که جامعه بسیار بزرگی هستند، کتاب‌های اینترنتی و صوتی را نشر دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :