• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 5 آذر 1398
کد مطلب : 88764
+
-

قیمت و کیفیت چادرمشکی

    اگر برای رعایت حجاب، استفاده از چادر مشکی پوشش مدنظر شماست برای خرید این کالا باید به نکاتی مانند، کیفیت، قیمت، نوع، پایداری رنگ، نوع کاربرد و... آن توجه کنید.
    قیمت انواع پارچه‌ چادر مشکی براساس کیفیت آنها متنوع است. پارچه‌های ژاپنی با کیفیت‌ترین پارچه‌های موجود در بازار هستند و بعد از آن تولیدات کره و ویتنام قرار می‌گیرند که قیمت مناسب‌تری نسبت به پارچه‌های ژاپنی دارند. البته پارچه‌های حریراسود ایرانی هم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.
    پرمصرف‌ترین پارچه‌های چادر مشکی ساده در بازار نیز کریستال، کن‌کن، کرپ کن‌کن، کرپ، حریر، حریراسود و مهاراجه است. اما پارچه‌های طرح‌دار از تنوع بیشتری نسبت به ساده‌ها برخوردار است. به‌طور کلی انواع پارچه چادر مشکی طرح‌دار شامل مدل‌های پارچه چادر مشکی طرح ابروباد، پارچه‌های با طرح اشکال هندسی، گلدار، نگین‌دار، گل برجسته، گل مخمل، خامه‌دوزی و حریر گلدار است.
    توجه کنید که عوامل مختلفی در تشخیص مرغوب‌ترین پارچه چادر مشکی مؤثر است و تشخیص پارچه‌ مرغوب صرفا با چشم ممکن نیست، بلکه باید پارچه را در کنار پارچه‌های دیگر قرار داد و لمس و مقایسه کرد. اما معمولا مشتریان به هنگام خرید به مشکی‌تر، سبک‌تر، بافت ظریف‌تر، چروک نشدن، پرز ندادن، بور نشدن و رنگ ندادن پارچه اهمیت می‌دهند.
     از نظر هزینه نیز کف قیمت پرداختی برای تهیه یک قواره پارچه حریر اسود ایرانی که از ساده‌ترین انواع پارچه چادر مشکی است، 180هزار تومان اما تهیه یک قواره از نمونه کره‌ای همین پارچه حداقل 50هزار تومان بیشتر و حدود 220هزار تومان هزینه ‌دارد، برای خرید یک قواره پارچه کرپ خاویاری ژاپنی نیز باید بیشتر از 330هزار تومان پرداخت کنید.
     این قیمت‌ها برای انواع ساده پارچه‌ها بسته به کیفیت آنها تا حدودی کم و زیاد می‌شود اما وقتی پای انواع پارچه‌ طرح‌دار به میان می‌آید قیمت‌ها بسیار بالاتر می‌رود و تا حدود یک میلیون تومان
هم می‌رسد. پارچه‌های طرح‌دار ژاپنی که 3-2ماه پیش یک میلیون تومان قیمت داشتند، الان یک‌میلیون و 800هزار تومان فروخته می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :