• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 16 اسفند 1396
کد مطلب : 8872
+
-

با مردم | حوادث

   عیدی پایان سال بازنشستگان


سلام. با اینکه بنابر سنت مرسوم چند سال قبل ما بازنشستگان تأمین اجتماعی حقوق بهمن و اسفند‌ماه خود را در بهمن‌ماه دریافت می‌کردیم و عیدی پایان سال هم اوایل اسفندماه پرداخت می‌شد اما در سال‌های اخیر به بهانه کمبود منابع، قرار است عیدی ما را 22اسفندماه یعنی یک هفته مانده به پایان سال پرداخت بکنند. آیا شب عیدی اینگونه اقدامات اجحاف در حق ما نیست؟ آیا این عدالت است؟


گلایه یک بازنشسته تأمین اجتماعی

 

 

  کارکرد مدارس سمپاد


با سلام. از زحمتی که بابت انعکاس نظرات مردم در این ستون می‌کشید تشکر می‌کنیم. در ستون بامردم 13اسفندماه دبیر محترمی از ساری، با حمایت از حذف مدارس سمپاد گفته بودند: «حضور دانش‌آموزان در این مدارس باعث شده بود کودکان فرصت نکنند با خانواده و دوستان به طبیعت بروند، کتاب و داستان بخوانند و از محافل خانوادگی محروم بودند.» بنده به‌عنوان فرد مطلع از کارکرد خوب مدارس سمپاد عرض می‌کنم که اتفاقا بیشترین اردوها، گردهمایی‌ها و بیشترین تفریحات برای دانش‌آموزان در مدارس سمپاد فراهم بود. ضمن اینکه اجرای طرح شهاب به هیچ وجه نمی‌تواند طرح مناسبی به‌عنوان جایگزین مدارس سمپاد باشد. امیدوارم شما در روزنامه همشهری بیشتر به این موضوع بپردازید تا حق دانش‌آموزان برتر ضایع نشود.


0700...0912


 
   دستفروشان و مشکل تردد عابران


با سلام. این روزها که به پایان سال نزدیک می‌شویم تعدد بیش از حد دستفروش‌ها در برخی خیابان‌های اصلی و مرکزی شهر به‌خصوص میدان هفت تیر منجر به چند برابرشدن میزان ترافیک و نیز سختی تردد عابران شده است. دستفروشان علاوه بر سدمعبر، بعضا با دعواهای گروهی آسایش مردم را هم به خطر انداخته‌اند. آیا بهتر نبود تا مسئولان ذیربط برای جلوگیری از شلوغی این روزها اقدامی برای ساماندهی دستفروشان می‌کردند؟


کبیری از تهران

 

 

   مشکل ما را هم درک کنند


سلام. خسته نباشید. درخصوص واریز عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی قرار بر این بود دهم اسفندماه واریز شود که متأسفانه تاکنون به تأخیر انداخته‌اند، بدون اینکه مشکل ما را درک کنند. این درحالی است که تمامی بازنشستگان کشوری و لشگری عیدی‌شان را بموقع دریافت کرده‌اند. گویا بازنشستگان تأمین اجتماعی به فراموشی سپرده شده‌اند. لطفا به مسئولان این سازمان بگویید کمی هم به‌فکر خانواده‌های ما باشند.


4738...0912

 

 

@  بی‌توجهی به خدمات پس از فروش


با سلام. درحالی‌که خدمات پس از فروش در دنیا به اهرمی برای رقابت تبدیل شده، اما متأسفانه در ایران سرگردانی مشتریان برای گرفتن خدمات پس از فروش وعده داده شده از سوی خودروسازان به موضوعی عادی بین شهروندان بدل شده است؛ به‌عنوان نمونه وقتی به خدمات پس از فروش نمایندگی‌های خودرو سازان مراجعه می‌کنید نخستین پاسخ به شما این است که قطعات یدکی نداریم و شما باید منتظر بمانید! از طرفی برخی نمایندگی‌ها هزینه‌‌های بی‌مورد برای خریداران می‌تراشند. به تعبیری دیگر هیچ‌گاه به مشتری مهلت آن داده نشده است که از خرید خود لذت ببرد. گویا خدمات پس از فروش خودرو در ایران معضلی است حل نشدنی که متأسفانه با گذشت زمان به جای اصلاح ساختار معیوب گذشته، معیوب‌تر هم می‌شود. امیدوارم در روزنامه به حقوق شهروندان در این زمینه نیز بپردازید.


صالحی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید