• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 3 آذر 1398
کد مطلب : 88503
+
-

کاهش مصرف بنزین

  پس از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین می‌توان با انجام برخی اقدامات ساده میزان مصرف این فراورده را تا حدودی کاهش داد.
   بهترین زمان برای سوخت‌گیری، صبح زود یا شب هنگام است پس بهتر است به‌خصوص در ماه‌های گرم سال، در اوایل یا اواخر روز بنزین بزنید؛ چراکه هوا سردتر و متراکم‌تر است و با افزایش دما، چگالی بنزین کاهش یافته و هنگام پمپاژ، بنزین کمتری وارد باک خودروی شما می‌شود. همچنین بهتر است در ابتدای شروع حرکت خودرو را بیش از یک دقیقه گرم نکنید.
   رانندگی آهسته و یکنواخت سازوکار دیگری برای کاهش مصرف سوخت است.پس در بزرگراه‌های بین شهری زیر حد مجاز سرعت رانندگی کنید. همچنین ترمز بیش از حد باعث فرسودگی لنت ترمزخودرو می‌شود و در رشد مصرف سوخت نیز مؤثر است، پس هنگام ترافیک سنگین، فاصله ایمن را  با خودروی جلویی حفظ کنید تا نیازی به ترمز کردن مداوم نداشته باشید.
   اگر در خارج از خانه منتظر آماده شدن همسرتان هستید یا در ترافیک، چراغ قرمز و معابری هستید که باید بیش از 100ثانیه توقف کنید، خودروی خود را خاموش کنید، چرا که بیکار بودن موتور ماشین باعث هدررفتن بنزین می‌شود.
   مقاومت در برابر باد موجب واردآمدن فشار به موتور خودرو و افزایش مصرف بنزین می‌شود. پس تا جایی که امکان دارد هنگام حرکت، پنجره‌های خودرو را بسته نگه دارند و از قرار دادن بار بلند روی باربند خودرو، خودداری کنید. همچنین اجازه ندهید تا برای سوخت‌گیری مجدد، باک بنزین شما کاملا خالی شود.
   کنترل کیفیت و فشار باد لاستیک‌ها عامل مؤثر دیگری در کاهش مصرف بنزین است؛ چرا که تنظیم باد با کاهش اصطکاک، سبب می‌شود تا اتومبیل شما بنزین کمتری مصرف کند. تغییرات دما می‌تواند باعث نوسان 2تا 3 اینچ مربعی فشار باد لاستیک ‌شود، پس حتماً فشار باد لاستیک‌ها را به‌طور مرتب بررسی کنید.
   تنظیم مرتب موتور خودرو، تعویض به‌موقع فیلترها، به‌خصوص اگر در منطقه پرگردوغبار زندگی می‌کنید، استفاده از روغن موتور مناسب بر مبنای کتابچه راهنمای خودرو و خالی نگه‌داشتن صندوق‌عقب خود، از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند مصرف سوخت خودروی شما را کاهش دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید