• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 2 آذر 1398
کد مطلب : 88452
+
-

2داستان عجیب از اعتراض‌ها


در جریان اعتراض‌های اخیر کشور 2 داستان عجیب هم مطرح شد که یکی شلیک از هلی‌کوپتر حامل امام جمعه شهر جدید صدرای شیراز به معترضان بود و دیگری انتقال دستگیرشدگان با آمبولانس به زندان. 2خبرگزاری ایلنا و ایرنا سراغ این دو داستان عجیب رفته و در گفت‌وگو با رئیس اورژانس تهران و امام جمعه صدرا به راستی‌آزمایی شایعات پرداخته‌اند. پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران درباره برخی اخبار مبنی بر استفاده از آمبولانس برای انتقال دستگیر‌شدگان، گفت: چنین موضوعی امکان ندارد و این شایعات را صددرصد تکذیب می‌کنم و این موضوع کاملا بی‌پایه و اساس و دروغ است. وی گفت: ما در اورژانس وظیفه انتقال مصدومان را برعهده داریم؛ چه این مصدومان افراد عادی باشند و چه از طرف نیروی انتظامی، فرقی ندارد. 
رئیس اورژانس تهران خاطرنشان کرد: نیروهای اورژانس به هیچ عنوان وارد پوشش کار دیگری نمی‌شوند. داستان هالیوودی انتقال هوایی امام جمعه صدرا و شلیک گلوله از بالگرد به سمت آشوبگران از سوی امام جمعه و یک متخصص تجهیزات هوایی هم رد شد. 
حجت‌الاسلام غلامعلی حسین‌نژادیان، امام جمعه شهر جدید صدرا به ایرنا، گفته است: در اخبار کذبی که گویا از سوی رسانه‌های معاند منتشر شده، آمده است که به‌دلیل هجوم معترضین به منزل امام جمعه صدرا، من درخواست انتقال توسط هلی‌کوپتر را داده‌ام. تمام این موضوعات داستان‌سرایی و کذب محض است و هیچ سنخیتی با واقعیت ندارد و هرگز به منزل بنده تعرضی صورت نگرفته است.
 امام جمعه صدرا با بیان اینکه منزلی که وی به همراه خانواده هم‌اکنون در آن ساکن هستند، خانه‌ای نسبتا فرسوده و جزو نخستین منازلی است که در این شهر جدید بنا شده است، گفت: سازه منزلی که در آن سکونت دارم نسبتا فرسوده است و سقف آن نیز به‌گونه‌ای است که تحمل وزنی معادل نصف وزن یک هلی‌کوپتر را هم ندارد. وی ادامه داد: منزل من تا محلی که در روزهای گذشته مرکز تجمع معترضین در صدرا بوده حدود 3 کیلومتر فاصله دارد و در پی وقایع اخیر نیز هرگز معترضین و حتی اغتشاشگران به خانه من هجوم نیاوردند.
رئیس اورژانس تهران گفت: براساس اطلاعات کسب شده یک فروند هلی‌کوپتر در روز شنبه گذشته برای پشتیبانی و جلوگیری از تصرف حوزه مقاومت بسیج شهر صدرا توسط اغتشاشگران به این منطقه آمده که آن هم هرگز به سوی معترضین تیراندازی نکرده است که فیلم پرواز این بالگرد به موضوع انتقال امام جمعه نسبت داده شده است.
از سوی دیگر علیرضا زارعی‌نژاد، یک متخصص تجهیزات هوایی گفت: هلی‌کوپترهایی که هم‌اکنون در اختیار نیروی نظامی و انتظامی در شیراز قرار دارند، امکان نشستن روی پشت‌بام منازل معمولی را با توجه به اینکه پشت‌بام منازل لبه داشته و تجهیزاتی مانند کولر و... روی آن نصب است، ندارند.
وی درباره شلیک گلوله از هلی‌کوپتر هم با  بیان این موضوع که برد سلاح‌هایی که در آرام کردن آشوب‌ها استفاده می‌شود خیلی کم است، گفت: حداقل ارتفاع استاندارد پرواز با بالگردهای موجود در شیراز بر فراز شهر ۵۰۰ پا یا ۱۸۰ متر است و پرواز در کمتر از این ارتفاع خصوصا در مناطق شهری بسیار خطرناک است و خبره‌ترین خلبان‌ها نیز این کار را انجام نخواهند داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید