• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 2 آذر 1398
کد مطلب : 88436
+
-

رئیسی با اشاره به انتقادات از عملکرد قوه قضاییه در مبارزه با فساد:

از اخم کسی تأثیر نمی‌پذیریم

قضایی
از اخم کسی تأثیر نمی‌پذیریم

رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در گردهمایی سراسری خیزش هسته‌های مسئله‌محور جوانان، با تأکید بر نقش دستگاه‌های مختلف در امر مبارزه با فساد و اجرای عدالت، گفت: در سال80، در پیام جامع مبارزه با فساد اقتصادی، مقام معظم رهبری تکلیف قوا را تعیین کردند؛ قوه مقننه باید منافذ فسادزا را مسدود کند، قوه مجریه بسترهای فسادزا را اصلاح کند و دستگاه قضایی با مفسدین اقتصادی برخورد کند.  سیدابراهیم رئیسی با تأکید بر اینکه روحیه مبارزه با فساد داشتن، شرط مسئولیت‌داشتن در جمهوری اسلامی است، ادامه داد: اگر فردی روحیه مبارزه با فساد و اجرای عدالت را نداشته باشد و در مقابل حیف‌ومیل‌های بیت‌المال حساسیت نداشته باشد، هر روز در جامعه شاهد بروز یک موضوع و تشکیل یک پرونده خواهیم بود. به گزارش میزان، وی افزود: ما، شما و مردم را محرم می‌دانیم و معتقدیم بسیاری از تصمیمات بزرگ اگر با مردم در میان گذاشته شود و برای مردم تبیین شود و اقناع عمومی و اجماع نخبگانی انجام شود، بزرگ‌ترین حامی، مردم خواهند بود. رئیسی تصریح کرد: در این راستا بدانید از اخم کسی، جوسازی و فضاسازی فرد و مسئولی تأثیر نمی‌پذیریم و هر کسی در هر جایگاهی بخواهد فضاسازی و جوسازی کند و جامعه را دوقطبی یا چندقطبی کند، در این راستا به هیچ عنوان ملامت ملامت‌کنندگان و سرزنش افراد در دل ما، جان ما، سیره و مشی و سلوک ما اثر نخواهد کرد.

مجازات سختی در انتظار اغتشاشگران است
به گزارش میزان، رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: همان‌هایی که از فضای دغدغه و خواسته‌های مردم سوءاستفاده کرده  و در جامعه اغتشاش و ناامنی ایجاد کردند، دل زن و بچه مردم را لرزاندند، به اموال مردم دست‌اندازی کردند و به اموال عمومی و مردم خسارت وارد کردند، بدانند و اربابان آنها هم بدانند مجازات سختی در انتظارشان خواهد بود. رئیسی در بخشی از سخنان خود در جمع دانشجویان بسیجی اظهار داشت: همچنان‌که مقام معظم رهبری فرمودند ما با یک دنیا امید، آینده را بسیار روشن و درخشان می‌بینیم. آنان که آینده را تاریک می‌بینند مفاهیم انقلاب اسلامی را نمی‌دانند و امیدی را که خدا، پیامبر و اولیای دین و شهدا در جامعه ایجاد کردند نمی‌فهمند. مردم نگران بعضی کم‌کاری‌ها و بی‌تدبیری‌ها و مشکلات هستند؛ حق هم با مردم است، اما این وضعیت و شرایط ادامه نخواهد یافت. ما آینده را از آن ثروتمندان بی‌خدا و قدرتمندان بی‌رحم نمی‌بینیم؛ آینده را از آن متقین، صالحین، مردم مومن و انقلابی می‌بینیم.

انتقاد از شیوه اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین
رئیس قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره طرح سهمیه‌بندی بنزین گفت: «ما در رابطه با این موضوع سخن‌ها داریم. چند سال براساس قانون، دولت وظیفه داشت نسبت به مدیریت سوخت اقدام کند و در این چند سال اقدام نکرد؛ یعنی وظیفه قانون و مصرح در قانون را چندسال به تأخیر انداخت.» رئیسی افزود: در نحوه اجرای این طرح آنچه باید از تمهیدات اندیشیده شود، ‌اقناع عمومی، ‌اجماع نخبگانی و اطلاع عموم و مسئولان به‌نحوی که بشود همراهی همه مردم را فراهم بکند، انجام نشد. در طرح‌های بزرگ و در کارهای عظیم در این کشور همواره آنجایی که با مردم سخن گفتیم، توفیقات بزرگی داشتیم؛ مشکلات و تنگناهایی بوده، اما اگر اطلاع، توجیه و تبیین مردم و نخبگان انجام می‌شد، حتما وضعیت متفاوت بود. اینها نکات اساسی است و مسائل دیگری نیز وجود دارد که در نوشته‌ای به آن اشاره کردم و در زمان مناسبی ان‌شاءالله به این مسائل خواهیم پرداخت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید