• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 2 آذر 1398
کد مطلب : 88405
+
-

قاتل خاموش 10قربانی گرفت

قاتل خاموش 10قربانی گرفت


پایین آمدن دما از یک سو و بی‌احتیاطی در استفاده از وسایل گرمایشی موجب شد که در 2روز گذشته دست‌کم 10نفر به‌دلیل گازگرفتگی در تهران، اصفهان، کرمان و شبستر جان خود را از دست بدهند.  به گزارش همشهری، یکی از این حوادث تلخ در شهرستان شبستر، واقع در استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد. جایی که زن و شوهری مسن به‌دلیل استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند. به گفته فرمانده انتظامی شبستر، این حادثه در خانه‌ای مسکونی، اتفاق افتاد و بررسی‌ها نشان می‌داد که زن و شوهری 66و 73ساله به‌دلیل نشت گاز مونو اکسید کربن دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داده‌اند. وی ادامه داد: شواهد نشان می‌داد گاز از لوله بخاری نشت کرده و جان این 2 نفر را گرفته است.

حادثه دلخراش در اصفهان
اما دلخراش‌ترین حادثه گازگرفتگی روزهای اخیر که جان 4نفر را گرفته در اصفهان اتفاق افتاد. این حادثه ساعت 13:52پنجشنبه در خانه‌ای 30متری واقع در خیابان لاله شمالی اتفاق افتاد و به‌دنبال آن گروه‌هایی از آتش‌نشانی و اورژانس خود را به محل حادثه رساندند. فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی آتش‌نشانی اصفهان در این‌باره به ایسنا گفت: این خانه 30متر وسعت داشت و 4عضو یک خانواده به‌دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند. وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که نشت گاز به‌دلیل نقص در سیستم گرمایشی اتفاق افتاده است؛ با وجود این بررسی‌های دقیق‌تر در این‌باره ادامه دارد. به گفته سخنگوی آتش‌نشانی اصفهان، اجساد قربانیان برای انجام بررسی‌های دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد. وی به ساکنان خانه‌هایی که مساحتی کمتر از ۶۰متر دارند توصیه کرد در فصل زمستان توجه بیشتری به ایمنی خانه خود داشته باشند و لوله‌های دودکش وسایل گرمازا، راه‌های هوارسان، بست شلنگ‌های گاز و آبگرمکن‌ها به‌طور مرتب بررسی شود.

2حادثه در کرمان
در کرمان هم در جریان 2حادثه 2نفر در بردسیر و راین به‌دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند. نخستین حادثه در روستای آتیشان شهرستان بردسیر رخ داد و قربانی آن مردی 33ساله بود. دکتر محمد صابری، رئیس اورژانس کرمان در این‌باره به ایسنا گفت: این مرد به‌دلیل جدا شدن لوله بخاری و نشت گاز در خانه‌اش دچار گازگرفتگی شده بود و زمانی که اعضای خانواده‌اش این ماجرا را به اورژانس اطلاع دادند و امدادگران خود را به محل حادثه رساندند او جانش را از دست داده بود.
قربانی دیگر گازگرفتگی در کرمان مردی 37ساله بود که صبح روز جمعه جانش را از دست داد. او که ساکن روستای فتح آباد شهرستان راین بود، زمانی که هیچ‌یک از اعضای خانواده‌اش حضور نداشتند برای گرم کردن خانه و حمام از زغال استفاده کرده بود که همین اشتباه باعث انباشته شدن گاز منواکسیدکربن در خانه‌اش شد و جانش را گرفت. محمد صابری، رئیس اورژانس کرمان در این‌باره گفت: پیش از رسیدن نیروهای امدادی این مرد جانش را از دست داده و علت حادثه نیز روشن کردن زغال در حمام بود.

قاتل خاموش در پایتخت
در تهران هم گازگرفتگی موجب جان باختن 2 نفر شد. این حادثه عصر پنجشنبه در خیابان شریعتی تهران رخ داد و مأموران کلانتری قلهک برای بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند. قربانیان زنی 65ساله و دختر 35ساله وی بودند که در آپارتمانی 40متری زندگی می‌کردند. این مادر و دختر دچار گازگرفتگی شده و ظاهرا چند ساعتی از مرگشان می‌گذشت. در این شرایط گزارش مرگ این 2نفر به قاضی جنایی تهران اعلام شد که با دستور قاضی، اجساد مادر و دختر به پزشکی قانونی منتقل شدند. از سوی دیگر کارشناسان در محل حاضر شده و به بررسی علت حادثه پرداختند. با انجام بررسی‌ها مشخص شد که علت این حادثه مرگبار نقص در نصب پکیج بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید