• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 2 آذر 1398
کد مطلب : 88403
+
-

دی‌ان‌ای، راز جنایت‌های شکارچی زنان را فاش کرد

دی‌ان‌ای، راز جنایت‌های شکارچی زنان را فاش کرد


مردی که به اتهام قتل زنی در فلوریدای جنوبی آمریکا دستگیر شده بود، پس از آزمایش دی‌ان‌ای تبدیل به مظنون اصلی قتل‌ سریالی زنان روسپی در ساحل دیتونا در ایالت فلوریدا شد. در این جنایت‌ها که حدود 14سال پیش آغاز شد، 4زن به قتل رسیدند و پلیس می‌گوید دی‌ان‌ای قاتل دستگیر شده در صحنه قتل 3نفر از آنها به‌دست آمده است.
به گزارش همشهری به نقل‌ از دیلی‌میل، رابرت هیز 37ساله مدتی قبل به اتهام قتل زنی به نام راشل بی‌ در فلوریدای جنوبی دستگیر شد. راشل بی، آخرین بار هفتم مارس 2016درحالی‌که ساعت 2صبح در حال قدم زدن در یکی از خیابان‌ها بود، توسط دوستانش دیده شد و پس از آن ناپدید شد تا اینکه چند ساعت بعد جسد بی‌جانش کنار یکی از بزرگراه‌ها پیدا شد. وقتی مأموران پلیس در محل جنایت حاضر شدند معلوم شد که عامل جنایت پس از حمله به این زن 32ساله، به او تجاوز و سپس وی را خفه کرده است.
با شروع تحقیقات پلیسی، معلوم شد که راشل، یک زن روسپی بوده و با تن‌فروشی هزینه زندگی‌اش را تامین می‌کرده است. روسپی‌بودن این زن مأموران پلیس را به یاد قتل‌هایی انداخت که چند سال قبل‌تر یعنی بین سال‌های 2005و 2006در ساحل دیتونا در فلوریدا رخ داده بود و ماموران هرگز نتوانسته بودند که عامل این جنایت‌ها را شناسایی کنند. در جریان این قتل‌ها جسد 3زن که هدف گلوله قرار گرفته بودند، درحالی‌که برهنه بودند در نقاط مختلف ساحل دیتونا پیدا شده بودند و جسد یک زن دیگر نیز درحالی پیدا شده بود که مدت زیادی از مرگ او می‌گذشت و جسد تجزیه شده بود. اما نکته مهم این بود که بررسی‌ها در آن زمان نشان می‌داد که تمامی قربانیان زنان روسپی بوده‌‌اند.
با این اطلاعات، مأموران این فرضیه را مدنظر قرار دادند که ممکن است قتل راشل بی‌، با قتل‌هایی که بین سال‌های 2005و 2006رخ داده بود در ارتباط باشد. در این شرایط بررسی‌ها برای یافتن ردی از عامل جنایت ادامه یافت و همزمان تیمی از کارآگاهان سرگرم بررسی ارتباط میان این قتل‌ها شدند.
تیم تحقیق که به‌دنبال سرنخی از قاتل راشل بی‌ بود، پس از بررسی‌های گسترده به مردی به نام رابرت هیز 37ساله رسید. مأموران این مرد را زیرنظر گرفتند اما هیچ سابقه کیفری و اطلاعات دی‌ان‌ای از او در دسترس نبود. کارآگاهان پلیس محل زندگی رابرت ‌هیز را شناسایی کردند و با کمین ‌کردن در آن حوالی موفق شدند تعدادی فیلتر سیگار که وی آن را دور انداخته بود، پیدا کنند. این فیلترها به آزمایشگاه جنایی پلیس انتقال یافتند و بعد از بررسی‌های تخصصی دی‌ان‌ای مظنون جنایت به‌دست آمد. نتیجه به‌دست آمده شکی باقی نگذاشت که رابرت هیز در قتل زن 32ساله نقش داشته است. به این ترتیب او دستگیر شد و درحالی‌که ادعا می‌کرد بی‌گناه است با دستور قاضی راهی زندان شد.

قاتل سریالی 
دستگیری رابرت هیز، پایان تحقیقات پلیس نبود. درحالی‌که این مرد در زندان به سر می‌برد، مأموران تحقیقات خود را ادامه دادند و به بررسی پرونده قتل‌های سریالی در سال‌های 2005و 2006پرداختند. نتیجه این تحقیقات آنها را شوکه کرد؛ چراکه معلوم شد دی‌ان‌ای متهم با دی‌ان‌ای قاتلی که در صحنه 3فقره از قتل‌‌ها به‌دست آمده بود، یکی است و این یعنی مرد دستگیر شده بی‌شک عامل قتل 3زن از 4زن روسپی است که اجسادشان در ساحل دیتونا کشف شده بود.
به گفته پلیس، یکی از این قربانیان لاکوتا گانتر 45ساله است که جسد وی در شب کریسمس 2005و درحالی‌که برهنه بود در بین 2ساختمان پیدا شد. او به ضرب گلوله به قتل رسیده بود و عامل جنایت پیش از قتل به او تجاوز کرده بود. قربانی دیگر جولیا گرین 34ساله بود که جسد وی 14ژانویه 2006 در محلی که قرار بود در آنجا ساختمانی ساخته شود پیدا شد. او که یک فرزند 4ساله داشت بر اثر اصابت گلوله به سرش به قتل رسیده بود. سومین مقتول نیز زنی 35ساله به نام لوانا پاتون بود که همانند 2 قربانی قبلی روسپی بوده و به ضرب گلوله کشته شده بود. او پرستار یک بیمارستان بود و جسدش در 24فوریه 2006در یک منطقه متروک کشف شد. ماموران همچنین اعتقاد دارند که رابرت هیز در قتل استیسی گاج 30ساله که جسد تجزیه شده‌اش در 2ژانویه 2008پیدا شد نیز نقش داشته اما مدرکی که این ادعا را ثابت کند، وجود ندارد. با این حال محققان گفته‌اند که مرگ وی شبیه به مرگ گونتر، گرین و پاتون بوده است.
این جنایت‌ها در آن زمان باعث وحشت میان زنان، مخصوصا زنان خیابانی و روسپی در ساحل دیتونا شده بود و حتی بسیاری از آنها برای شناسایی و دستگیری قاتل حاضر شده بودند که با پلیس همکاری کنند و اطلاعات افرادی را که با آنها در ارتباط بودند در اختیار مأموران قرار دهند اما با این حال سرنخی از قاتل به‌دست نیامده بود.
حالا و با دستگیری رابرت هیز و نتیجه‌ آزمایش‌های دی‌ان‌ای، پلیس شک ندارد که وی دست‌کم 4زن را به قتل رسانده است و دادستان‌های فلوریدا در تکاپو هستند که این مرد محاکمه و به اعدام محکوم شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید