• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 آبان 1398
کد مطلب : 88054
+
-

خبرها/زیست‌بوم

دولت دستورالعمل تجارت اموال‌ تاریخی، فرهنگی  را تصویب کرد
دستورالعمل اجرایی تجارت اموال فرهنگی‌، تاریخی و هنری منقول مجاز با هدف حفاظت از این آثار گرانبها به تصویب دولت رسید. به‌گزارش دولت، هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و در اجرای آیین‌نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی،‌ تاریخی منقول مجاز، دستورالعمل اجرایی تجارت اموال فرهنگی، ‌تاریخی و هنری منقول مجاز را تصویب کرد. این دستورالعمل که چارچوب‌های تجارت آثار فرهنگی، تاریخی و هنری منقول مجاز را ترسیم می‌کند، نقش قابل‌توجهی در حمایت از تجارت اموال فرهنگی، تاریخی و هنری منقول مجاز با تأکید بر حفظ میراث ملی و تاریخی ایرانیان دارد. همچنین، در این دستورالعمل تلاش شده با تبیین مقررات و صلاحیت‌های لازم برای خرید و فروش و نگهداری این اموال، آسیبی به آنها وارد نیاید. این دستورالعمل به استناد مواد مربوط به فصل چهارم آیین‌نامه «مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی، تاریخی منقول مجاز» از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تهیه و در هیأت وزیران تصویب شد.


شرط وزیر میراث‌ و گردشگری 
برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت جاذبه‌های ایران در کشورهای هدف گردشگری، گفت:‌ حضور در نمایشگاه‌های گردشگری باید متناسب با ‌شأن و جایگاه ایران باشد. علی‌اصغر مونسان در سومین جلسه شورای سیاستگذاری صنعت گردشگری با اشاره به اهمیت تعامل با کشورهای هدف گردشگری و معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های ایران در این کشورها، گفت: حضور در نمایشگاه‌های گردشگری باید متناسب با ‌شأن و جایگاه کشور باشد. آماده‌سازی محتوا، مجله و بسته‌های تبلیغاتی برای عرضه در این نمایشگاه‌ها هم باید به‌طور ویژه دنبال شود. به گزارش وزارت میراث‌فرهنگی، مونسان افزود: در سال‌های گذشته حضور ایران در نمایشگاه‌های گردشگری ضعیف بود، اما خوشبختانه در چند سال اخیر با در‌اختیار‌گرفتن فضای مناسب و طراحی غرفه‌های متناسب با جایگاه ایران، حضوری فعال و پرانرژی در نمایشگاه‌های گردشگری داشته‌ایم. او تأکید کرد: تبلیغات مناسب پیش از ورود هیأت ایرانی به چین و روسیه نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود. برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و برنامه‌هایی که معرفی ظرفیت‌های متنوع ایران را شامل می‌شود هم باید در برنامه‌ریزی این سفرها دنبال شود. براساس این گزارش، وزیر میراث‌فرهنگی و هیأت همراه با مشارکت بخش خصوصی گردشگری ایران در سومین اجلاس وزرای مجمع تمدن‌های کهن در چین شرکت می‌کنند و معرفی ظرفیت‌های گردشگری  کشور، ارائه بسته‌های گردشگری، نشست‌های رو در رو و امضای تفاهمنامه گردشگری بین ایران و چین از برنامه‌های این سفر است.


تداوم باران، برف و باد شدید تا آخر هفته 
براساس اعلام سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی تا آخر این هفته در کشور تداوم دارد که موجب بارش باران، برف، رعد و برق و وزش باد شدید  می‌شود و احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، لغزندگی و مه‌آلود شدن و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی وجود دارد. بنابراین هموطنان مراقب باشند و اقدامات پیشگیرانه را فراموش نکنند. به گزارش سازمان هواشناسی، دوشنبه ۲۷آبان شاهد بارش باران و در ارتفاعات شاهد بارش برف هستیم. بارش برف در گیلان، مازندران و گلستان، باران و برف در اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و یزد، رگبار و رعد وبرق در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، ایلام و شمال و مرکز خلیج‌فارس پیش‌بینی شده است. سه‌شنبه ۲۸آبان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در گیلان و مازندران، بارش باران و برف در شرق لرستان، مرکزی، قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، اصفهان، همدان، نیمه شرقی خراسان رضوی، یزد و ارتفاعات استان‌های فارس و کرمان و رگبار و رعد وبرق در استان‌های بوشهر، فارس، نیمه غربی کرمان، برخی نقاط هرمزگان و نواحی مرکزی خلیج‌فارس رخ خواهد داد. چهارشنبه ۲۹آبان شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گلستان و شرق مازندران، بارش باران و برف در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، کرمان و یزد، رگبار و رعد و برق در شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز و استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و پنجشنبه ۳۰آبان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهیم بود که این شرایط تا اواخر وقت پنجشنبه ۳۰آبان به پایان می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید