• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 26 آبان 1398
کد مطلب : 87952
+
-

آبان سرد اجراهای گرم

آبان سرد اجراهای گرم

فهیمه پناه آذر_روزنامه نگار

هنوز آبان به پایان نرسیده، زمستان از راه رسید و این روزهای زمستانی با اجراهای جدید در تماشاخانه‌های پایتخت همراه شده است. علاوه بر اجراهای جدید، ‌گروه‌های نمایش باوجود مشکلات عدیده در پروسه تولید همچنان در حال تدارک تولید بوده و منتظر رسیدن نوبت اجرای خود در ترافیک ماه‌های نیمه‌دوم سال هستند.

ادامه رپرتوار‌ اپرای عروسکی
دور جدید اجراها از امروز 26آبان‌ماه آغاز شده و از هفته آینده نیز اجراهای جدید دیگر روی صحنه می‌آید. نمایش «احتمال اشتباه» حسین جمالی با محوریت داستان رستم و سهراب از 4آذر‌ماه به تالار حافظ می‌آید. تالار فردوسی هم اجراهای رپرتوار اپراهای عروسکی را ادامه می‌دهد. اپرای مولوی به کارگردانی بهروز غریب‌پور از 28مهر تا 28آذر روی صحنه است. تالار وحدت هم میزبان «مری پاپینز» احمد سلیمانی است و این نمایش همچنان اجرای خود را ادامه می‌دهد.

تئاترشهر با اجراهای جدید
زهرا صبری هم از ۳۰ آبان «خاک و تاج» را در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌برد. این نمایش هر روزساعت 18از گروه تئاتری «یاس تمام» روی صحنه است. سالن اصلی تئاترشهر هم با «فرانکشتاین» فعالیت خود را از سر می‌گیرد. این نمایش به کارگردانی ایمان افشاریان از سوم آبان اجرای خود را آغاز می‌کند. «دست‌های آلوده» به کارگردانی و دراماتورژی مسعود موسوی چند روزی است اجرای خود را در سالن قشقایی تئاترشهر آغاز کرده است. این نمایش هر شب ساعت 20اجرا می‌شود.

شهرزاد شلوغ
بعد از پایان «جمعه‌کشی» اسماعیل خلج در تماشاخانه سنگلج، لادن نازی «لباس جدید پادشاه» را به این تماشاخانه می‌آورد؛ این نمایش اجرای خود را از 27آبان آغاز می‌کند. خلج نیز بعد از پایان اجرایش در سنگلج دور جدید اجرای «جمعه‌کشی» را به تئاتر شهرزاد می‌آورد. این نمایش از ۲۷ آبان تا پنجشنبه ۷ آذر، همه‌روزه در ساعت ۲۰:۳۰ در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد. حسن معجونی، کارگردان و بازیگر و سرپرست گروه تئاتر «لیو» قرار است با «اختراع والس» به کارگردانی سارا افشار در مقام بازیگر به ایفای نقش بپردازد. این نمایش از نیمه اول آذر در شهرزاد اجرا می‌شود. «آن دیگری» سمانه زندی‌نژاد که این روزها در شهرزاد اجرا می‌شود در روزهای 26تا 29آبان با تخفیف ویژه دانشجویی اجرای خود را ادامه می‌دهد. این نمایش هر شب ساعت 19روی صحنه است.

بوی گند دهن خانم مارکز در سپند
تماشاخانه سپند هم از چهارم آذر‌ماه میزبان «پنجره‌ای رو به آسمان» امیر دژاکام است. بهرام ابراهیمی، شهره سلطانی، امیر کربلایی‌زاده، عمار تفتی، حسین شهبازی و ابوالفضل جمشیدی بازیگران این نمایش هستند. «بوی گند دهن خانم مارکز» از دیگر نمایش‌هایی است که اجرای خود را در این تماشاخانه تمدید کرده؛ این نمایش به کارگردانی فرید قادرپناه تا پنجم آذر‌ماه روی صحنه است.

سکوت سفید نوفل‌لو‌شاتو
«فاش» به نویسندگی و کارگردانی مهران مرادی از ۲۶ آبان هر روزساعت ۱۸ در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو  روی صحنه می‌رود. «سکوت سفید» کورش سلیمانی هم در سالن یک این تماشاخانه تا 19آذر روی صحنه است.
سالن نمایش مهرگان نیز از امروز میزبان «حصارک» به کارگردانی مسعود سالاری است. این نمایش هر روز ساعت 17:30در سالن شماره 2روی صحنه می‌رود. علاوه بر این نمایش، 2اثر «اوردوز» حامد رحیمی‌نصر و «دختر یانکی» جواد رازقندی روزهای پایانی اجرای خود را سپری می‌کنند.

ایرانشهر و 3 اجرای جدید
تماشاخانه ایرانشهر هم در این روزها میزبان 4نمایش است. «سوختن» مهرداد کورش‌نیا اجرای خود را از امروز 26آبان‌ماه آغاز می‌کند. این اجرا تا یک‌ماه با بازی مجتبی پیرزاده، سوگل خلیق، میثاق زارع و مصطفی پروین روی صحنه است. «هیچ‌چیز جدی نیست» مسعود دلخواه هم تا اول آذر‌ماه اجرای خود را دارد. از امروز رضا صابری «دریاچه قو» براساس «باله جاودانه» چایکوفسکی را در سالن ناظرزاده روی صحنه می‌آورد و آتیلا پسیانی هم در سالن سمندریان تا هشتم آذر‌ماه «قصر موروثی خاندان فرانکشتاین» را براساس فیلم «فرانکشتاین جوان» مل بروکس روی صحنه دارد.
تماشاخانه ‌ماه حوزه هنری هم از سوم آذر‌ماه میزبان «نسیان» علیرضا مهران است. این نمایش 50دقیقه‌ای هر روز ساعت 19:30اجرا می‌شود.

هامون و 3 اجرا
تئاتر هامون هم در این روزهای سرد میزبان علاقه‌مندان به تئاتر است؛ نمایش «غارنشینان» به کارگردانی مهدی محبعلی تا 13آذر روی صحنه است. این نمایش هر شب ساعت 19روی صحنه می‌رود. «مستند» جواد قاسم‌لو هم از دیگر نمایش‌های هامون است که هر شب ساعت 17:30اجرا و تا 30آبان روی صحنه است. «فانفار» حمید حسینی تا نهم آذر اجرای خود را دارد. این نمایش هر شب ساعت 21اجرا می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید