• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 23 آبان 1398
کد مطلب : 87747
+
-

مرگ سارق در شلیک شتابزده

مأمور پلیس برای دستگیری مظنون دست او را هدف گرفت اما گلوله به قلب وی اصابت کرد


سارق سابقه‌دار که سوار بر خودروی سرقتی بود با شلیک شتابزده مأمور پلیس کشته شد.
به گزارش همشهری، ساعت 10:30صبح سه‌شنبه مأموران گشت پلیس در حال گشتزنی در خیابان شکوفه بودند که چشمشان به‌خودروی پرایدی افتاد. خودرو کنار خیابان پارک شده و جوانی پشت فرمان آن بود. مأموران که به رفتارهای سرنشین خودرو مشکوک شده بودند به استعلام شماره پلاک پراید پرداختند و دریافتند که خودرو پانزدهم آبان‌ماه امسال در رباط‌کریم سرقت شده است. همین کافی بود تا مأموران برای دستگیری سرنشین آن وارد عمل شوند. مأموران از او خواستند که از خودرو پیاده شود اما پسرجوان به محض دیدن گشت پلیس سعی کرد فرار کند. راننده پراید حتی دنده‌عقب گرفت اما موفق نشد از بین 2خودروی پارک‌شده خارج شود. در همین هنگام یکی از مأموران از خودروی گشت پلیس پیاده شد و به سمت پراید رفت. مأمور پلیس باردیگر از او خواست تا از ماشین پیاده شده و تسلیم شود. راننده مشکوک اما توجهی به اخطار پلیس نکرد و سعی داشت به هر قیمتی شده از بین 2خودرویی که گیر افتاده خارج شود و فرار کند. به‌همین دلیل مأمور پلیس چرخ‌های خودرو را نشانه گرفت و 2گلوله شلیک کرد. چرخ‌های جلو و عقب ماشین پنچر شد و با وجود این جوان مرموز حاضر به تسلیم نمی‌شد.
شیشه سمت راننده کمی پایین بود که مأمور از راننده خواست تسلیم و پیاده شود و وقتی دید او به اخطارهای پلیس توجه نمی‌کند گلوله‌ای به سمت وی شلیک کرد. مأمور دست راننده مرموز را نشانه گرفت اما گلوله از کتف دست چپ راننده عبور و به قلب او برخورد کرد. همین باعث شد که پسرجوان جانش را از دست بدهد و در این شرایط ماجرا به قاضی جنایی گزارش شد.
در ادامه مأموران به انگشت‌نگاری از جوان کشته‌شده پرداختند و دریافتند که او سابقه‌دار است. متوفی جوانی 27ساله بود که سابقه کیف‌قاپی، سرقت منزل و سرقت لوازم داخل خودرو داشت و بارها به زندان رفته بود. این نشان می‌داد که او به‌احتمال زیاد خودروی پراید را سرقت کرده و از ترس دستگیری حاضر به پیاده‌شدن از ماشین نمی‌شد.
با این حال اینکه آیا او سارق ماشین بوده یا نه مشخص نبود و این در حالی بود که مالک خودرو نیز پس از سرقت ماشینش گفته بود: «ماشینم را کنار خیابان پارک کرده بودم که وقتی برگشتم متوجه شدم سرقت شده و نمی‌دانم سرقت کار چه‌کسی بوده است.»
در همین حال ماموری که با شلیک شتاب‌زده خود باعث مرگ راننده جوان شده بود در تحقیقات گفت: چندبار به او اخطار دادم اما حاضر به تسلیم و پیاده‌شدن از ماشین نشد و سعی داشت فرار کند. با وجود این در ابتدا چرخ‌های خودرو را نشانه گرفته و شلیک کردم و وقتی دیدم قصد تسلیم شدن ندارد، دستش را نشانه گرفتم اما گلوله به قلب او برخورد کرد و جانش را از دست داد.
براساس این گزارش، پس از تحقیقات اولیه، جسد جوان راننده به پزشکی قانونی منتقل و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد تا مشخص شود آیا مأمور پلیس در جریان این شلیک مرگبار قصوری مرتکب شده و اینکه آیا بدون شلیک مستقیم به راننده، راهی برای دستگیری او وجود نداشت؟ و اینکه با پنچر شدن چرخ‌های خودرو، آیا باز هم امکان فرار سارق وجود داشت؟ پاسخ این سوالات در جریان تحقیقات قضایی مشخص خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :