• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 آبان 1398
کد مطلب : 87689
+
-

سالن نو، بلیت گران

بازگشایی تالار اصلی تئاترشهر با «فرانکشتاین»

گزارش روز
سالن نو، بلیت گران


فهیمه پناه‌آذر ـ روزنامه‌نگار

سالن اصلی تئاترشهر بعد از مدت‌ها درهایش به روی مخاطبان باز می‌شود. نمایش «فرانکشتاین» به کارگردانی ایمان افشاریان از سوم آذر به‌مدت یک‌ماه روی صحنه سالنی می‌رود که قرار است سالنی استانداردتر از گذشته باشد.
اما این تغییر و تحولات در سالن با گرانی بلیت‌های نمایش همراه شده است. فرانکشتاین با بلیت گران‌تر از دیگر نمایش‌هایی که در این سالن روی صحنه رفته؛ میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خواهد بود؛ بلیتی که شاید مخاطبان مجموعه تئاترشهر انتظارش را نداشته باشند. بلیت‌های این نمایش از 60هزار تومان تا 90هزار تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که نمایش‌هایی که قبل از فرانکشتاین اجرا شده قیمت بلیت‌هایش 50تا 70هزار تومان بوده است. البته این گرانی در تماشاخانه ایرانشهر و در برخی اجراها نیز همچون نمایش «بداهه» آروند دشت‌آرای دیده می‌شود. باید دید این افزایش قیمت بلیت‌ها در برخی از نمایش‌ها به‌خصوص تالار اصلی تئاترشهر که جزء بخش دولتی است چه دلیلی داشته و این تصمیم با تعامل میان مدیریت با عوامل تئاتر بوده یا اینکه قرار است با بازسازی این سالن قیمت بلیت نمایش‌ها بیشتر شود؟ در تازه‌ترین کار ایمان افشاریان که بازیگران زیادی حضور دارند؛ پژمان جمشیدی، بانیپال شومون، آناهیتا افشاری و... بازی می‌کنند.

بلیت‌های 20هزارتومانی تا 90هزارتومانی
فرانکشتاین در حالی اجرای خود را آغاز می‌کند که دیگر سالن‌های تئاترشهر نیز این روزها میزبان نمایش‌های جدید است. «سگدو» از متن‌های محمد چرمشیر است که عباس غفاری از 16آبان در تالار سایه با بلیت 35هزار تومانی آغاز کرده و نمایش «پارتی» آرش عباسی نیز با بلیت 35 هزارتومانی اجرای خود را از 3شب پیش شروع کرده است. محسن حسینی هم «جنگنامه غلامان» از متن‌های بهرام بیضایی را با همین قیمت بلیت، کارگردانی و اجرا می‌کند. در کارگاه نمایش «هیچ‌کس‌رو محکم بغل نکن» با قیمت بلیت 20هزار تومانی روی صحنه است. «برگشتن» حسین مسافرآستانه نیز که از هشتم آبان‌ماه در چهارسو اجرای خود را آغاز کرده تا روز بیست‌ونهم آبان‌ماه ساعت 19:30و قیمت بلیت 40هزار تومان به اجرای خود ادامه می‌دهد. نوشین تبریزی هم «تالاب هشیلان» را با بلیت 40هزار تومانی در سالن قشقایی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید