• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 21 آبان 1398
کد مطلب : 87477
+
-

راهنمای خرید صنایع‌دستی


   انواع صنایع‌دستی از جمله محصولاتی است که برخی دوستداران این هنر صنعت ایرانی خرید آن برای مصارف خانگی یا کادو دادن به دوستان و آشنایان را در دستور کار قرار می‌دهند. مراجعه به بورس بازار این اقلام یا فضای مجازی، از جمله شیوه‌های متداول خرید این محصولات است.
صنایع‌دستی، گستره وسیعی از انواع فرش،گلیم و جاجیم تا منبت‌کاری، سفالگری، ملیله‌دوزی، خاتم‌کاری و... را شامل می‌شود که می‌توانید متناسب با علاقه و قدرت خریدتان نسبت به خرید آن به روش‌های مذکور اقدام کنید.
   خاتم‌کاری از جمله صنایع‌دستی است که محصولات متنوعی از گلدان، بشقاب و جعبه تا ساعت، سنگاب و... را شامل می‌شود. به جرأت می‌توان گفت، ارائه گلدانی فیروزه‌کوب یا بشقابی میناکاری یا سنگاب زیبای خاتم‌کاری شده در یک بسته‌بندی جذاب، احترام و علاقه‌مندی مخاطب را به دریافت این هدیه دوچندان می‌کند.
   برای خرید صنایع‌دستی اگر اطلاع کافی از قیمت و کیفیت این اقلام ندارید، بهتر است در فضای مجازی جست‌وجو کنید، از نظر کارشناسان مورد اعتماد بهره‌مند شوید یا در مراجعه حضوری برای خرید به مقایسه قیمت‌ها بپردازید.
   توجه داشته باشید که معمولا در مراکز تولید و عرضه انبوه و متنوع انواع صنایع‌دستی در مراکز شهرها و مناطق تجاری می‌توانید محصولاتی با‌کیفیت و قیمت بهتر خریداری کنید؛ پس اگر اهل گشت‌و‌گذار و سفر هستید، می‌توانید انواع صنایع‌دستی را از کانون‌های تولید و عرضه آن با تنوع بیشتر خریداری کنید.
   خرید صنایع‌دستی از طریق شبکه‌های مجازی نیز شیوه‌ای است که طی چند سال اخیر مرسوم شده اما در این شیوه خرید باید اطمینان کافی از قیمت وکیفیت محصولات عرضه شده در فضای مجازی، به‌خصوص کالاهای گران‌قیمت به‌دست آورید.
   عرضه صنایع‌دستی در بسته‌بندی و لفاف‌های شیک و مناسب، علاوه بر جلوگیری از وارد آمدن هرگونه آسیب احتمالی، به‌ویژه در حمل‌ونقل، موجب خاص و نفیس شدن صنایع‌دستی‌ای می‌شود که قصد کادو کردن آن را دارید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید