• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 20 آبان 1398
کد مطلب : 87337
+
-

کلاهبرداری 20میلیاردی از بنز و ب‌ام و سواران


مرد شیاد به بهانه خرید قطعات بنز و ب ام و صاحبان خودروهای لوکس را فریب داد و از آنان 20میلیارد تومان کلاهبرداری کرد. به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس در این‌باره از چندی قبل با شکایت چند شاکی آغاز شد. مالباختگان که همگی مالک خودروهای بنز و ب ام و بودند ادعا می‌کردند که هنگام خرید لوازم خودرو سرشان کلاه رفته است. یکی از آنها گفت:‌ در یک کانال تلگرامی با مرد شیادی آشنا شدم. در این کانال که هواداران بنز نام داشت در آن ادعا شده بود که لوازم بنز و ب ‌ام و را از کشورهای حوزه خلیج‌فارس و گرجستان وارد می‌کند و من هم چون به چند قطعه نیاز داشتم به مدیر کانال پیام دادم و با او وارد معامله شدم اما او بعد از دریافت پول دیگر به من جواب نداد. شواهد نشان می‌داد مرد شیاد با این ترفند افراد زیادی را فریب داده و حدود 20میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.
در این شرایط به دستور بازپرس شعبه۱۰ دادسرای ناحیه۵، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تلاش‌های خود برای دستگیری متهم را آغاز کردند. سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: متهم تحت تعقیب در برخی موارد خودروهای شاکیان را از آنها امانت گرفته و فروخته بود. او تلاش کرده بود هیچ ردی از خود به جا نگذارد و حتی محل کارش را هم رها کرده بود که این محل با مجوز قضایی پلمب شد و مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد او در شهر پرند مخفی شده است.
در این شرایط وی روز ۱۲ آبان‌ماه دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به اداره چهارم پلیس آگاهی منتقل شد. سرهنگ تقی‌پور ادامه داد: متهم ۳۸ساله، با تحصیلات دیپلم و متاهل است. او در بازجویی‌ها به کلاهبرداری اعتراف کرد و گفت که سابقه‌دار است و تا‌کنون 2 مرتبه به زندان رفته و به همین دلیل با نام جعلی به بهانه خرید و فروش خودرو و قطعات یدکی از مالباختگان کلاهبرداری می‌کرد. او با ترفندهای گوناگون طعمه هایش را فریب می‌داد و تاکنون ۱۵ نفر از وی شکایت کرده‌اند و کارشناسان مبلغ کلاهبرداری شده را بالغ بر 20میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :