• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 12 آبان 1398
کد مطلب : 86748
+
-

راسته برنج فروشان پامنار


  اگر اهل خرید عمده مواد غذایی یا به اصطلاح بنکداری این اقلام در منزل برای مصارف دوره 6 ماهه یا یکساله برخی محصولات مانند برنج هستید که امکان نگهداری آن وجود دارد، باید سری به راسته بازار برنج فروشان در خیابان پامنار بزنید.
  نوسان قیمت و دغدغه کیفیت انواع برنج خریداری شده به دلیل ناخالص فروشی یا اختلاط از جمله مشکلات مشتریان خرید این محصول است. بر این اساس اگر اهل شال و کلاه کردن برای خرید برنج از مراکز تولید در شمال کشور نبوده و به خرده‌فروشی‌های سطح شهر نیز اعتماد ندارید، به ناچار باید راهی مراکز فروش عمده این محصول مانند بورس برنج پامنار شوید.
  راسته بازار پامنار ، خیابانی قدیمی با مسجد معروفش است که حالا بورس برنج ایران به شمار می رود. در این خیابان انواع و اقسام برنج های ایرانی و خارجی عرضه می‌شود؛ از برنج هاشمی و طارم دم‌سیاه و طارم فریدون کنار مرغوب گرفته تا برنج های درجه 2 و 3 تایلندی و هندی و پاکستانی که گاهی با برندهای ایرانی عجیب و غریب عرضه می شوند و گاهی هم به اسم برنج‌های مرغوب خارجی با نام هایی که به شیوه‌های مختلف در رسانه‌ها تبلیغ و برای مردم آشناست، فروخته می شوند.
  این شرایط موجب شده تا در خیابان پامنار که  بورس بنکداری های برنج است هم بوی خوش برنج ایرانی استشمام شده و هم می توان رنگ وروی تیره و قد بلند برنج‌های خارجی را دید.
  در این راسته بازار نیز انواع برنج ایرانی و خارجی نرخ ثابت و مشخصی ندارد اما دایره نوسان قیمت‌ها کمتر از خرده‌فروشی سطح شهر است و می توان برنج ایرانی با قیمت هر کیلوگرم 18 هزار تا 25هزار تومان بنابر نوع و کیفیت محصول و برنج‌های نامرغوب خارجی با قیمت 8 تا 9هزار تومان را مشاهده کرد. 
   با توجه به قرار گرفتن این راسته بازار در طرح ترافیک  و مشکلات تامین جای پارک، بازهم بهترین گزینه برای رفت و آمد به این راسته بازار، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید