• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 8 آبان 1398
کد مطلب : 86463
+
-

مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید

    بانک مرکزی ضمن هشدار به مشتریان انجام تراکنش‌های بانکی در فضای مجازی اعلام کرد، درگاه‌های جعلی پرداخت یا فیشینگ توسط مجرمان سایبری به‌منظور سرقت اطلاعات کارت مردم، طراحی و در اینترنت بارگذاری می‌شود.
   با توجه به اینکه اطلاعات کارت (شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا و کد 2VVC) برای انجام تراکنش‌های کارتی اینترنتی مانند خرید و انتقال وجه کارت به کارت استفاده می‌شود، مجرمان همواره سعی در سرقت این اطلاعات با فریب مردم از طریق صفحات فیشینگ را دارند.
  براین اساس متقاضیان استفاده از انجام تراکنش بانکی در فضای مجازی، توجه و دقت لازم داشته باشند و از ورود و افشای اطلاعات کارت خود در سایت‌های نامعتبر و مشکوک خودداری کنند. همچنین برای مقابله با سایت‌های جعلی و جلوگیری از فیشینگ درگاه‌های پرداخت، شناسایی درگاه‌های تقلبی و پیگیری برای مسدودسازی و غیرفعال شدن این درگاه‌های به‌طور مداوم انجام می‌شود.
   تجمیع درگاه‌های پرداخت معتبر ذیل دامنه شاپرک (https://shaparak.ir)، به‌کارگیری گواهی‌های امنیتی معتبر، ارائه رمز دوم پویا به مشتریان و رصد و پایش مستمر درگاه‌های پرداخت در فضای مجازی از اقدامات انجام شده برای مقابله با این تخلف است.
   همچنین با رصد شبکه‌های اجتماعی و بهره‌گیری از قابلیت‌های مراکز رصد و پایش درگاه‌های شبکه پرداخت کشور و تعامل با نهادهایی نظیر دادستانی، پلیس فتا و مرکز ماهر، تعداد زیادی سایت جعلی مسدود شده است.
   از مشتریان بانک‌ها و مؤسسات اعتباری که اقدام به انجام تراکنش‌های اینترنتی می‌کنند، درخواست می‌شود ضمن توجه به اعتبار درگاه‌های
مورد استفاده در فضای مجازی از رمز دوم پویا که توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ارائه می‌شود، استفاده کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید