• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 1 آبان 1398
کد مطلب : 86257
+
-

بزرگداشت قناد برای بابک در همدان

بیست‌وششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از 19آبان برگزار می‌شود

گزارش دوم
بزرگداشت قناد برای بابک در همدان


بیست‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 16آبان در همدان آغاز می‌شود؛ جشنوار‌ه‌ای با حضور گروه‌های نمایشی تئاتر کودک و نوجوان که قرار است در این جشنواره از رضا بابک تقدیر شود. به گزارش همشهری، بعد از دبیری شهرام کرمی، سکان دبیری جشنواره 26ساله تئاتر کودک و نوجوان به مجید قناد سپرده شد؛ جشنواره‌ای مهم که می‌تواند به نوعی تعیین‌کننده سرنوشت گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان باشد. این دوره از جشنواره که عنوان بین‌المللی ر‌ا همچنان با خود یدک می‌کشد، از 16 تا 21 آبان به میزبانی همدان برگزار خواهد شد. علاوه بر مجید قناد، مهدی قلعه، دبیر اجرایی جشنواره در این نشست از حضور گروه‌های نمایشی گفت: «فراخوان جشنواره امسال خرداد‌ماه اعلام شد و از بین ۳۱ استان شرکت‌کننده، ۸۲ اثر در بخش کودک، ۵۲ اثر در بخش نوجوان، ۶۶ اثر در بخش خردسال، ۵۵ اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی و ۱۰۰ اثر در بخش بین‌الملل رسید.»
قلعه با اشاره به اینکه «خوشبختانه شاهد افزایش 20درصدی ارسال آثار نسبت به گذشته‌ایم» ادامه داد: «از این تعداد، ۸ اثر در بخش خیابانی، ۸ اثر در بخش کودک، ۷ اثر در بخش نوجوان و ۷کاندیدا در بخش نمایشنامه‌نویسی داریم.»
در این نشست به شعار جشنواره امسال اشاره شد: «شعار امسال «کودک، تئاتر، طبیعت» است و سازمان محیط‌زیست۴ کار محیط‌زیستی را انتخاب خواهد کرد. همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۴جایزه، حوزه هنری استان همدان یک جایزه، مرکز ملی استیج کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر هم ۴جایزه در این جشنواره جدا از جوایز اصلی اهدا می‌کنند.» قلعه درباره کشورهای حاضر در بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره اعلام کرد: «از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، آرژانتین، تاجیکستان، یونان، بلژیک و فرانسه ۹ اثر در این دوره حضور دارند و کارگاه‌هایی نیز توسط استرالیا، ایتالیا و الجزایر برگزار می‌شود.» پوستر جشنواره امسال هشتم آبان‌ماه در همدان رونمایی و در شهرهای دیگری چون تهران و در 2شهر سیل‌زده نیز بازنمایی خواهد شد. این پوستر توسط شهرام عظیمی طراحی شده است. نمایش‌های جشنواره نیز در سالن‌های بوعلی، شهید آوینی، اداره فرهنگ و ارشاد همدان، سالن سینمایی کودک و نوجوان و سالنی از سوی محیط‌زیست اجرا خواهد شد و نمایش‌های خیابانی در محوطه مجموعه شهید آوینی، پارک کودک و پارک بوعلی اجرا می‌شوند. در بخش عکس نیز نمایشگاهی از آثار 30سال فعالیت ‌‌اختر تاجیک، عکاس تئاتر برگزار و مراسم تقدیر از رضا بابک با رونمایی از کتاب تئاتر برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید