• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 29 مهر 1398
کد مطلب : 86031
+
-

بالاخره با کارنامه‌ام مربی یک تیم بزرگ می‌شوم

تارتار: برخی مربیان با لابی‌کردن، تیم می‌گیرند

امیرحسین اعظمی

نفت مسجدسلیمان با تارتار روز‌های خوبی را پشت سر می‌گذارد. این تیم پس از شکست‌ناپذیری مقابل مدعیان قهرمانی در لیگ برتر، پدیده را هم از جام‌حذفی کنار زد تا مهدی تارتار که در سال‌های اخیر با تیم‌های متوسط نتایج خوبی گرفته، به سوژه‌ای جذاب برای مصاحبه تبدیل شود. همین داستان بهانه‌ای شد تا با او در مورد نتایج ضعیف تیم‌های تحت هدایتش مقابل پرسپولیس هم گفت‌و‌گویی داشته باشیم.
 به‌نظر می‌رسد حالا با حذف شهر خودرو، باید به نفت مسجد‌سلیمان احترام بیشتری گذاشته شود. خودتان این موضوع را قبول دارید؟
بعد از بازی با شهر خودرو، خبرنگاری به من گفت که برد ما یک شگفتی بود ولی من چنین اعتقادی ندارم. برد ما نه‌تنها شگفتی نبوده، بلکه یک واقعیت است. باید قبول کرد که نفت تیم خوبی شده و دیگر مثل سال‌های گذشته نیست که برای سقوط بجنگد. ما حالا تیم قابل احترامی هستیم و می‌توانیم در جدول جایگاه خوبی داشته باشیم.
 البته پیش از کنار‌زدن شهر خودرو از جام‌حذفی، در لیگ برتر هم مقابل 4‌مدعی قهرمانی شکست نخوردید و رکورد جالبی را به ثبت رساندید.
وقتی لیگ برتر قرعه‌کشی شد، خیلی‌ها تصور نمی‌کردند نتایج خوبی بگیریم، ولی با توجه به شناختی که از تیم خودمان داشتیم و عملکردی که در بازی‌های دوستانه از تیم دیده بودیم، می‌دانستیم که دست خالی میادین را ترک نخواهیم کرد. باید از بچه‌ها هم تشکر کنم که کاملا در اختیار کادر فنی هستند و خواسته‌های تاکتیکی ما را در زمین پیاده می‌کنند. آنها در شرایطی که امکانات زیادی در مسجد‌سلیمان نیست، با اشتیاق و تعصب برای موفقیت تیم و خوشحالی مردم مسجدسلیمان تلاش می‌کنند.
 با این وضعیت در لیگ دنبال چه جایگاهی هستید؟
هدف‌گذاری ما از روز اول این بود که دغدغه سقوط نداشته باشیم ولی با وجود این از خودمان انتظار بیشتری داریم. من به بازیکنانم هم گفتم که نباید به این نتایج قانع باشیم، باید در شغل خودمان دنبال پیشرفت باشیم و از همین‌رو دنبال بهترین جایگاه هستیم. البته نمی‌توان این جایگاه را پیش‌بینی کرد.
 سال‌ها‌ست در تیم‌های متوسط کار می‌کنید و نتایج خوبی هم با این تیم‌ها گرفته‌اید اما هنوز به نیمکت یک‌تیم بزرگ نرسیده‌اید. این موضوع مهدی تارتار را اذیت نمی‌کند؟
مربیان در فوتبال ایران دو دسته هستند؛ یک دسته با لابی‌کردن تیم می‌گیرند و برخی از آنها با اینکه کارنامه معمولی دارند، ولی به تیم‌های بزرگ می‌روند. یک عده هم تلاش می‌کنند که با عملکرد و رزومه کاری‌شان بالا بیایند. واقعا در فوتبال ما به برخی مربیان ظلم و جفا می‌شود. مطمئنا مربیانی که زحمت می‌کشند، قطعا به حقشان می‌رسند، هر‌چند که شاید این پروسه کمی طولانی شود.
 فکر می‌کنید این اتفاق برای شما هم رخ دهد؟
من با کارنامه‌ام بالاخره مربی یک تیم بزرگ می‌شوم و دست از تلاش برنمی‌دارم.
 در این چند سال مقابل پرسپولیس نتایج خوبی نگرفتید و این موضوع برای شما چالش‌هایی را ایجاد کرد. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
آنهایی که در مورد من ناعادلانه قضاوت می‌کنند را به خدا می‌سپارم. برخی دنبال شیطنت و اهداف شخصی هستند. قبل از حضور در پارس‌جنوبی چند سال برابر پرسپولیس نتایج بسیار خوبی گرفتیم ولی در جم بدشانسی آوردیم. به‌عنوان مثال، می‌توانم به مسابقه‌ای اشاره کنم که فروزان پنالتی را از دست داد یا مسابقه‌ای که در ورزشگاه آزادی از پرسپولیس جلو بودیم ولی گل مساوی را دریافت کردیم. من در همه بازی‌ها تلاش می‌کنم تا تیمم نتیجه بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید