• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 29 مهر 1398
کد مطلب : 85965
+
-

خطوط متروی تهران به بیش از ۵۰۰کیلومتر افزایش می‌یابد

خطوط متروی تهران به بیش از ۵۰۰کیلومتر افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه با بیان اینکه ناوگان مترو در داخل و اطراف پایتخت در حال توسعه است، گفت: تا 22سال آینده وسعت این ناوگان به بیش از 500کیلومتر می‌رسد.

 به‌گزارش ایرنا، علی امام اظهارداشت: هم‌اکنون خطوط متروی تهران در 7خط و ۲۳۰کیلومتر احداث شده و با ۱۲۲کیلومتر فعال است که در افق۱۴۲۰ یعنی تا ۲۲سال آینده باید به همین میزان وسعت مترو افزایش یابد. او تصریح کرد: در افق۱۴۲۰ در برنامه شبکه حمل‌ونقل ریلی علاوه بر تکمیل خطوط ۶ و ۷ باید خطوط ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ و همچنین ۲قطار اکسپرس (تندرو) نیز ساخته و تجهیز شود.

امام تأکید کرد: این طرح جامع حمل‌ونقل ریلی تهران و حومه در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ تدوین و برای تصویب به شورای‌عالی ترافیک کشور ارسال شده است که طی ماه‌های آینده نهایی و اجرا می‌شود.
او خاطرنشان کرد: با توسعه این خطوط ناوگان متروی تهران تعداد سفرهای مترو روزانه به ۱۰میلیون سفر می‌رسد و همچنین سهم سفر حمل‌ونقل ریلی از ۱۰درصد به ۳۰درصد افزایش می‌یابد. مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه با بیان اینکه توسعه خطوط مترو در سال۶۵ شکل اجرایی و عملیاتی گرفت، افزود: در آن سال و شرایط دفاع‌مقدس، خطوط مترو به شرط اینکه دولت بودجه‌ای ندهد تصویب شد. به گفته امام، هم‌اکنون ضرورت وجود مترو برای دولتمردان و مدیران شهری به اثبات رسیده و باید تلاش کرد که توسعه خطوط متروی تهران و حومه طبق افق سال۱۴۲۰ توسعه یابد. ناوگان متروی تهران و حومه هم‌اکنون با ۷خط و ۱۲۲ایستگاه فعال است که روزانه این ناوگان بیش از یک‌میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید