• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 28 مهر 1398
کد مطلب : 85871
+
-

تقدیر از همراهی عراقی‌ها در مراسم اربعین

معاون اول رئیس جمهور و فرمانده سپاه از میزبانی دولت و ملت عراق در مراسم اربعین حسینی تقدیر و تشکر کردند

تقدیر از همراهی عراقی‌ها در مراسم اربعین

معاون اول رئیس‌جمهور که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به عراق رفته بود، در جمع خبرنگاران گفت: میزبانی شایسته از میلیون‌ها زائر امام‌حسین(ع) با وجود همه کمبودها کار بزرگی است و باید از این مهمان‌نوازی و تدارک امکانات و امنیت تشکر و قدردانی کرد. دولت و مردم عراق میزبانان خوبی هستند و باید از همه موکب‌داران و مردم این کشور که در مسیر نجف به کربلا تمام دارایی خود را خالصانه در اختیار زائران قرار می‌دهند، قدردانی کرد. به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری با مقایسه تعداد زائران و افرادی که در این تجمع عظیم شرکت می‌کنند، یادآور شد: ظرف 10سال اخیر تعداد ایرانیانی که از مرزهای جمهوری اسلامی وارد عراق شده‌اند از 50هزار نفر به بیش از 3میلیون و 500هزار نفر تبدیل شده است و این روند ادامه خواهد داشت. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به حضور چشمگیر مردم عراق در پذیرایی از زوار، گفت: مدیریت و رسیدگی به چنین اجتماع بزرگی فراتر از ظرفیت و توان دولت‌هاست و گردهمایی اربعین اتفاقی استثنایی در جهان است. وی با بیان اینکه اربعین امروز به یک رسانه اجتماعی تبدیل شده است، گفت: با وجود همه مقاومت‌ها برای شنیده‌نشدن پیام عاشورا امروز هر زائر به یک رسانه اجتماعی تبدیل شده و منادی پیام ظلم‌ستیزی و آزادیخواهی امام حسین(ع) است.
همزمان در ایران مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین روز شنبه در سراسر کشور و در مسیرهای از پیش تعیین شده برگزار شد. در تهران این مراسم از مبادی پنجگانه به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری برگزار شد. 

حضور سرلشکر سلامی در شهرری
فرمانده کل سپاه که برای شرکت در این مراسم به شهرری رفته بود، در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمتگزاری موکب‌های عراقی به زائران اربعین حسینی گفت: مردم عراق نهایت محبت، عشق و مهمان‌نوازی خود را نشان دادند و ما دست‌ و خاک کف پاهایشان را می‌بوسیم و امیدواریم در سلامت و امنیت باشند. به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی تصریح کرد: امت اسلام بر مبنای عاشورا و امام حسین(ع) است که همین موضوع ریشه ظلم و استبداد را از بین خواهد برد چرا که امام‌حسین(ع) جهانی و متعلق به تمامی بشریت و هستی است که تحت‌تأثیر درخشان نور امام حسین(ع) هستند. او با اشاره به اتحاد و همبستگی 2کشور ایران و عراق یادآور شد: ما در کنار برادران عراقی هستیم و این حرارتی که مشتاقان امام حسین(ع) ایجاد کردند استکبار جهانی را ذوب می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید