• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 28 مهر 1398
کد مطلب : 85789
+
-

بحرین - ایران؛این بار در هندبال

بحرین - ایران؛این بار در هندبال

مسابقه‌های هندبال انتخابی المپیک در قاره آسیا با یک غافلگیری بزرگ آغاز شد. در روز دوم این مسابقه‌ها، تیم ملی ایران تیم قدرتمند کره‌جنوبی را 28به 27شکست داد. کره‌جنوبی یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیاست با 9بار قهرمانی در مسابقه‌های قاره‌ای و 7بار صعود به المپیک.
در این بازی که به میزبانی ورزشگاه الدحیل قطر برگزار شد، ایران نیمه اول را هم 13به 12پیش افتاده بود.این نخستین پیروزی ایران پس از 3شکست متوالی در تقابل با کره‌جنوبی بود.
علیرضا حبیبی، سرمربی تیم ایران، پس از این پیروزی به سایت فدراسیون هندبال گفت:« چند بازیکن اصلی خود را به‌دلیل حضور در تیم‌های خارجی در اختیار نداشتیم اما با ترکیبی جوان همراه با سایر لژیونرهایی که به ما اضافه شدند، بازی خوبی انجام دادیم و تا پایان برتری خود را حفظ کردیم.»
تیم ایران ساعت 18:30امروز در بازی دوم مرحله گروهی با بحرین بازی می‌کند. برخلاف فوتبال که بحرین افتخاری در آن ندارد، در هندبال یکی از قدرت‌های شناخته شده است. بحرینی‌ها نایب قهرمان آسیا در سال 2018هستند، 4 بار قهرمان قاره و 2 بار هم قهرمان جهان شده‌اند. اگر ایران این بازی را ببرد، صعودش به نیمه‌نهایی تقریبا قطعی خواهد شد. تیم چهارم این گروه کویت است که پس از چند سال غیبت به‌دلیل محرومیت، دوباره به مسابقه‌ها برگشته است. این تیم در بازی اول 21به 26 از بحرین شکست خورد.
مهرداد صمصامی، یکی از ستاره‌های تیم هندبال ایران می‌گوید او و 
هم تیمی‌هایش هم‌قسم شده‌اند با تمام وجود مقابل بحرین و دیگر حریفان بجنگند: «بحرین تیمی است که از سطح فنی بسیار خوبی برخوردار است و بازیکنان این تیم هم قدرتی و هم سرعتی هستند و پس از قطر یکی از غول‌های هندبال آسیا به‌حساب می‌آیند. پس از بازی با کره بازی‌شان را مقابل کویت از نزدیک تماشا کردیم تا ارزیابی بهتری از این تیم داشته باشیم. خوشبختانه تمام بازیکنان از آمادگی و شرایط خوبی برخوردار هستند و هم‌قسم شده‌ایم تا در تمام دیدارهای‌مان با غیرت مثال‌زدنی که زبانزد ما ایرانی‌هاست مقابل حریفان به میدان برویم. امیدوارم در پایان با یک مقام خوب این تورنمنت را به پایان برسانیم.»
در گروه دوم مسابقه‌های انتخابی المپیک، قطر که نایب قهرمان جهان است و میزبان این دوره از بازی‌ها، 49به 14تیم هنگ‌کنگ را برد. عربستان هم در این گروه 35به 24هند را شکست داد.
در پایان این مسابقه‌ها فقط یک تیم از آسیا مستقیم به المپیک 2020توکیو صعود خواهد کرد.
شاهو نصرتی، یکی از سرشناس‌ترین ستاره‌های هندبال ایران، پیش از آغاز این مسابقه‌ها گفته بود مردم نباید انتظار معجزه داشته باشند اما مطمئن باشند که او و هم‌تیمی‌هایش برای صعود به المپیک تلاش خواهند کرد، حتی اگر فقط یک درصد شانس داشته باشند.
  چرا تلویزیون پخش نمی‌کند؟
سایت فدراسیون هندبال با انتشار متنی کوتاه مدعی شده که دلیل پخش نشدن مسابقه‌ها از صدا و سیما، قیمت بالای رایت این بازی‌ها بوده است:«با وجود تمامی مکاتبات که از‌ماه قبل با شبکه‌های ورزش و سه صورت گرفته، متأسفانه به‌دلیل حق پخش گران‌قیمت بازی‌ها و عدم‌توانایی صداوسیما در خرید آن، فدراسیون هندبال موفق به گرفتن امتیاز و پخش آن برای جامعه وسیع و علاقه‌مند هندبال نشد.»
مسئول روابط عمومی فدراسیون هندبال که از مجریان برنامه‌های ورزشی تلویزیون است در پایان این متن کوتاه به نوعی از صداوسیما دلجویی کرده است:« شبکه محترم ورزش در سال‌جاری بهترین تعامل را در پخش مستقیم لیگ‌ برتر داشته و حسن نیت خود را نشان داده است اما از فدراسیون دیگر کاری بیش از این برنمی‌آمد.»
شاهو نصرتی در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود قطر شانسی برای صعود به المپیک داریم، یادآور شد: سرمایه‌گذاری خوبی در این سال‌ها توسط مسئولان قطری صورت گرفته است. همین موضوع به آنها کمک کرده تا بتوانند خوب نتیجه بگیرند. از آنجایی که قطر میزبان مسابقات است، شانس اول قهرمانی هم به‌حساب می‌آید. هر تیمی که بیشتر کار کرده باشد، نتیجه بهتری خواهد گرفت. البته در چند سال گذشته شرایط هندبال ایران خوب نبوده است. با این وضعیت انتظار درستی نیست که جامعه هندبال از ما توقع داشته باشند در قطر معجزه کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید