• پنج شنبه 3 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 15 ذی القعده 1445
  • 2024 May 23
پنج شنبه 25 مهر 1398
کد مطلب : 85745
+
-

بازداشت عروس و پسر در مرگ اسرارآمیز مادر

ناپدید شدن طلاهای زن 70ساله پس از مرگش، باعث تشکیل پرونده جنایی شد

بازداشت عروس و پسر در مرگ اسرارآمیز مادر

«علت مرگ مشکوک است»؛ این نظریه پزشکی‌قانونی درباره مرگ زنی 70ساله کافی بود تا پسر و عروس وی به اتهام قتل بازداشت شوند. آنها اما می‌گویند که بی‌گناهند و این زن دچار مرگ طبیعی شده است.
به گزارش همشهری، 25خرداد امسال زنی 70ساله در طبقه چهارم آپارتمانی حوالی چهاردانگه جانش را از دست داد. دختر وی که برای سرکشی به خانه مادرش رفته بود وقتی با جسد او روبه‌رو شد، اورژانس را خبر کرد و پزشکی که بالای سر جسد حاضر شد علت مرگ وی را ایست قلبی عنوان کرد و ساعاتی بعد جواز دفن صادر شد. به این ترتیب پیکر بی‌جان مادر که مدت‌ها بعد از مرگ شوهرش تنها زندگی می‌کرد به خاک سپرده شد اما چند روز بعد اتفاقی رخ داد که ماجرای مرگ این زن را به دادسرای جنایی تهران کشید.

شکایت 
ماجرا از این قرار بود که دختر این زن پس از پایان مراسم تدفین و ختم مادرش به خانه وی رفت و متوجه شد که تمام جواهرات و سکه‌های طلای مادرش به سرقت رفته است. همین باعث شد که به ماجرای مرگ او شک کند و احتمال دهد که وی به قتل رسیده است. او به افرادی هم مشکوک بود. به همین دلیل وقتی راهی دادسرای جنایی تهران شد با شکایت از برادر و عروسشان به قاضی ولی مرادی، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران گفت: برادرم و عروسمان در مرگ مادرم نقش دارند، چراکه آنها هرروز به مادرم سر می‌زدند. مادرم هیچ مشکلی نداشت، حتی بیماری خاصی هم نداشت. روز قبل از فوتش با او تلفنی صحبت کردم و صحیح و سالم بود. روز بعد اما هرچه به او زنگ زدم جواب نداد. نگران شدم و خودم را به خانه‌اش رساندم، ناباورانه با جسد او روبه‌رو شدم که روی زمین افتاده بود. باور اینکه او بر اثر ایست قلبی جان باخته است برایم سخت بود تا اینکه چند روز بعد از مراسم ختم مادرم وقتی به جست‌وجو در کمدش پرداختم متوجه شدم که طلاهایش سرقت شده است. آنجا بود که به برادرم و همسرش مشکوک شدم. احتمال دادم که آنها جان مادرم را گرفته‌اند تا سکه‌هایش را سرقت کنند.

بازداشت
با ثبت این شکایت قاضی جنایی پرونده پزشکی قربانی را به پزشکی قانونی فرستاد و دستور داد تا علت مرگ او را مشخص کنند. با گذشت 4‌ماه پزشکی‌قانونی با توجه به مدارک موجود در پرونده اعلام کرد که مرگ این زن مشکوک است. در این شرایط بود که قاضی جنایی دستور بازداشت پسر و عروس قربانی را صادر کرد. آنها در تحقیقات منکر نقش داشتن در مرگ مادر شدند. عروس این زن که زنی حدودا 50ساله است در تحقیقات گفت: سال‌ها قبل شوهرم فوت شد و من به همراه 2فرزندم تنها زندگی می‌کردم.
او ادامه داد: 2سال قبل برای خرید داروی گیاهی پوست به غرفه فروش محصولات گیاهی رفتم. پسر این زن مسئول غرفه بود که آن روز آشنایی ما شکل گرفت. حتی مادر او هم حضور داشت و خودش پیشنهاد داد تا با هم ازدواج کنیم چون پسر او هم 2بار پیش از این ازدواج کرده بود. همسراولش هنگام زایمان فوت شده و از همسر دومش جدا شده بود. من و پسر قربانی حدود 2سال پیش با هم ازدواج کردیم و زندگی خوبی داشتیم. وی ادامه داد: من و شوهرم هرروز به مادرشوهرم سر می‌زدیم. من معمولا برایش غذا می‌پختم، چون سنش بالا و کمی سختش بود. یک شب قبل از حادثه هم به خانه مادرشوهرم رفتیم، شوهرم قرص‌هایش را داد و من هم برایش سوپ درست کردم. روز بعد اما شنیدیم که خواهرشوهرم به آنجا رفته و با جسد او روبه‌رو شده است. من و شوهرم نقشی در مرگ او نداریم و نمی‌دانیم سکه‌های طلای او چطور ناپدید شده است.
این زن و مرد جوان با دستور قاضی جنایی بازداشت شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. این در حالی است که قاضی جنایی پرونده را مجددا به پزشکی‌قانونی فرستاد تا علت اصلی مرگ زن را مشخص کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید