• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85667
+
-

استقبال گرم لرستانی‌ها از نمایشگاه کتاب

استقبال گرم لرستانی‌ها از نمایشگاه کتاب

فاطمه حافظی _ خرم‌آباد - خبرنگار

سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب لرستان شنبه 20 مهر با حضور بسیاری از مدیران و مسئولان ارشد استانی افتتاح شد و تا فردا 25 مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های لرستان واقع در خرم‌آباد برپاست. در این نمایشگاه 300 ناشر با 2 میلیون جلد کتاب برای عرضه حضور دارند و کتاب‌های آن‌ها با 30 تا 40 درصد تخفیف (20 درصد از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و 10 تا 20 درصد از سوی ناشران) عرضه می‌شوند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان در این باره به همشهری می‌گوید: هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب لرستان، آشنایی مردم با تازه‌های چاپ و نشر این استان و کشور است. همچنین این نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی نزد اصحاب فرهنگ برای گفت‌وگو با هدف یافتن راه‌حل برای مسائل و مشکلات فرهنگی موجود در جامعه باشد.

ناصر دولتشاه با بیان این‌که در این نمایشگاه 300 ناشر حضور دارند که از این تعداد 40 ناشر استانی و بقیه از استان‌های دیگر هستند، اظهار می‌کند: از کل ناشران حاضر در نمایشگاه، بیش از 50 درصدشان ناشران مطرح و برتر کشوری هستند.
این مسئول همچنین به میزان فروش کتاب در سال گذشته اشاره و بیان می‌کند: نمایشگاه کتاب لرستان سال گذشته 800 میلیون تومان فروش داشت که البته بیشترین فروش در بخش کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی بود. پیش‌بینی ما این است که میزان فروش امسال بیشتر باشد. وی می‌افزاید: سال گذشته در 2 روز اول نمایشگاه 72 میلیون تومان فروش کتاب داشتیم، اما امسال در این 2 روز 80 میلیون تومان کتاب فروختیم که نشان‌دهنده افزایش فروش کتاب در این دوره از نمایشگاه است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید