• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 14 اسفند 1396
کد مطلب : 8563
+
-

جهانبخش در کنار رونالدو

جهانبخش در کنار رونالدو

هفته بیست‌و‌ششم لیگ‌برتر هلند به بهترین شکل ممکن برای علیرضا جهانبخش آغاز شد اما پایانی تلخ برای این ستاره ایرانی داشت. آلکمار عصر شنبه و در حضور ثابت علیرضا جهانبخش، دوئلی حساس با اکسلسیور، تیم دوازدهم جدول داشت و موفق شد این تیم را با نتیجه دوبریک شکست دهد. آلکمار در ابتدا بازی نمایش هجومی داشت و در دقیقه نوزدهم روی فرار تند‌و‌تیز جهانبخش از جناح راست به گل اول رسید. در حالی که نیمه اول رو به پایان بود، جهانبخش باز هم با بهره‌گیری از سرعت چشمگیرش توانست بدرخشد و پاس در عمق پادلیس هاتزیدیاکوش از میانه زمین را بعد از یک استارت سریع و شوت روی پای محکم تبدیل به دومین گل آلکمار مقابل اکسلسیور کند. تیم میزبان در نیمه‌دوم فشار زیادی روی دروازه آلکمار آورد و حتی یک توپ هم ووت وگورست از روی خط دروازه برگشت داد؛ اما تلاش این تیم تنها یک‌گل به‌همراه داشت تا یاران جهانبخش در ادامه شکست ناپذیری‌هایشان موفق به برتری دوبر‌یک در خانه حریف شوند و با ۵۶‌امتیاز رتبه سومی خود را حفظ کنند. البته این پایان ماجرا برای آلکمار و هواداران خوشحال این تیم نبود چراکه جهانبخش در دقیقه88 به‌شدت مصدوم شد و از زمین مسابقه
بیرون رفت.

    دوری 4‌هفته‌ای
تنها دقایقی پس از بازی، رسانه‌های هلندی خبر از مصدومیت 3 تا 4‌هفته‌ای جهانبخش دادند، خبری که توسط سرمربی آلکمار هم تایید شد تا شوکی جدی به کادرفنی این تیم و کادرفنی تیم‌ملی ایران وارد شود. سایت nieuws هلند در این خصوص نوشته است: «وقتی جهانبخش پشت پای چپ خود را گرفت و با چهره‌ای پر از درد و ناراحتی مسیر رختکن را در پیش گرفت دیدن تصویر ون دن بروم و سایر مربیان آلکمار جالب توجه بود چون پی بردند که این مصدومیت می‌تواند شوک بزرگی به آنها وارد سازد. علیرضا با 12‌گل و 8‌پاس گل نقش مهمی در این فصل داشته و قطعا غیبت او می‌تواندضربه بزرگی باشد.»


به نوشته این سایت هلندی جهانبخش قطعا بازی مهم و سرنوشت‌ساز هفته آتی برابر فاینورد را از دست خواهد داد و تنها مربیان آلکمار می‌توانند خوش‌بین باشند که برای بازی تکراری با این تیم در فینال جام‌حذفی که اواخر فروردین خواهد بود به میادین بازگردد. هیچ بعید نیست این مصدومیت مقدمات غیبت جهانبخش در بازی‌های دوستانه تیم‌ملی مقابل تونس و الجزایر را هم فراهم سازد.


    توقف در یک‌قدمی صدر
جهانبخش با دبل شنبه‌شب، خودش را به یک‌قدمی صدر جدول بهترین گلزنان لیگ‌برتر هلند رساند اما با بدنشانسی مصدوم شد و از میادین کنار رفت. البته جهانبخش کماکان با 20‌امتیاز(12‌گل و 8‌پاس‌گل) عنوان موثرترین بازیکن لیگ هلند را یدک می‌کشد. در حال‌حاضر لوزانو از PSV و استیون از فاینورد هم با 20‌امتیاز در کنار جهانبخش قرار دارند. لوزانو در این فصل 13‌گل زده و 7‌گل ساخته و استیون هم درست آماری مشابه جهانبخش داشته است. بدنیست بدانید جهانبخش با دبل شنبه‌شب به آمار رونالو در لالیگا رسیده است. رونالو هم با دبل شنبه‌شب مقابل ختافه، 16‌گل زده در کارنامه دارد و 4‌پاس‌گل هم داده است. مهم‌تر اینکه ستاره ایرانی آلکمار، هفدهمین بازیکن موثر در بین 6‌لیگ مهم اروپایی (اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آلمان، فرانسه و هلند) به‌حساب می‌آید که خودش اتفاقی خاصی برای فوتبال ایران است. در زیر نگاهی به رنکینگ موثرترین بازیکنان حال‌حاضر این لیگ‌ها داشته‌ایم، بازیکنانی که بالای سر جهانبخش قرار دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید