• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85560
+
-

افتتاح «گلستان» تا آخر آبان

نخستین بیمارستان ‌سوختگی‌ غرب کشور ماه آینده افتتاح می‌شود

حالا تقریبا 10 سالی از شروع ساخت بیمارستان سوختگی کرمانشاه می‌گذرد، بیمارستانی که «گلستان» نام گرفته و قرار است خدمات‌رسانی در حوزه درمان سوختگی را در غرب کشور عهده‌دار شود. «تخلف پیمانکار» علت اصلی طولانی شدن ساخت این بیمارستان اعلام شده و آن طور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد با اخراج پیمانکار و اقدام جهادی برای تکمیل این پروژه در 10 ماه گذشته، این بیمارستان نهایتا اواخر ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، دکتر «محمودرضا مرادی» با اشاره به شروع ساخت بیمارستان سوختگی کرمانشاه به عنوان تنها بیمارستان سوختگی غرب کشور از سال 1389 گفت: پیمانکار پروژه بسیار عملکرد ضعیفی در این پروژه داشت و ساخت بیمارستان سال‌ها به طول انجامید. وی افزود: با پایان ساخت بیمارستان و تحویل موقت آن در سال 1396، طبق بررسی‌های صورت گرفته نواقص بسیاری در ساخت این پروژه مشاهده شد و بر همین اساس حدود 5/1سال با پیمانکار مذاکره داشتیم که نواقص موجود را رفع کند که متاسفانه نتیجه نداد.


فسخ قرارداد پیمانکار 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به امتناع پیمانکار برای رفع نواقص، در نهایت با هماهنگی دادستان فسخ قرارداد پیمانکار صورت گرفت و پیمانکار از پروژه اخراج و ساخت پروژه و تکمیل آن از سر گرفته شد. 
وی افزود: بیش از 10 ماه است کار مدام برای تکمیل پروژه در حال انجام است و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه به بیش از 99 درصد رسیده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بیمارستان سوختگی «گلستان» نهایتا اواخر ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. وی یادآور شد: همه هزینه‌های تکمیل و رفع نواقص ساخت بیمارستان نیز از محل ضمانت‌نامه پیمانکار برداشت شده و قطعا برآورد خسارت دقیق در این زمینه صورت خواهد گرفت و شکواییه ما از پیمانکار نیز در دادگستری مفتوح است. مرادی با اشاره به استقرار 50 تخت در این بیمارستان گفت: به‌صورت ویژه 12 تخت BICU در این بیمارستان مستقر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید