• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85279
+
-

مدال فعال بهداشت و سلامت جهانی بر سینه شهردار تهران

مدال فعال بهداشت و سلامت جهانی بر سینه شهردار تهران

شهردار تهران روز گذشته با حضور در باشگاه انقلاب به همراه وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر ورزش و جوانان، در مراسم پیاده‌روی صبحگاهی شرکت و مدال UHC (فعال بهداشت و سلامت جهانی) را از وزیر بهداشت دریافت کرد.

به گزارش همشهری، ‌پیروز حناچی‌ گفت: اگر امروز در زندگی شهری شاهد شیوع اضافه‌وزن، فشار خون و دیابت و تبعات ناشی از آن هستیم، باید به ورزش همگانی بپردازیم و همه باید تلاش کنیم که شهروندان بیشتر به ورزش روی بیاورند. این ممکن نمی‌شود مگر اینکه دستگاه‌های مرتبط با هم همکاری کنند.
او اظهار کرد: یکی از عارضه‌های زندگی شهرنشینی افزایش وزن و فشار خون است که روی سلامت شهروندان اثر می‌گذارد؛ این مشکل همه ماست و باید تلاش کنیم فضایی فراهم شود که امکان تحرک بیشتر برای همشهریان فراهم شود.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم گفت: در مسیر توسعه، هر‌چه جامعه در امر ورزش و کمک به سلامت جسم و روح مردم هزینه کند، باز هم کمتر از هزینه‌ای است که باید بابت درمان بیماری‌ها پرداخت شود.
‌مسعود سلطانی‌فر‌ افزود: ما تلاش می‌کنیم با ورزش همگانی یک جامعه بانشاط و پرشور داشته باشیم و امسال در همین زمینه 3برنامه مهم اجرا کردیم؛ یکی برنامه ورزش تابستانه که تقریبا در همه شهرستان‌های کشور در رشته‌هایی مانند پیاده‌روی، کوهنوردی و ورزش‌های بومی و محلی با پوشش 10 تا 12میلیون نفر برگزار شد. پس از آن مسابقه جام خوشه‌چین که با شرکت نزدیک به یک‌و‌نیم میلیون نفر از روستاییان در رشته‌های محلی و بومی در حال اجرا‌ست و همچنین، المپیک استعدادهای برتر مسابقات ورزشی بین سنین 12تا 15سال که با هدف توسعه ورزش همگانی و استعداد‌یابی برگزار می‌شود.
‌سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم عنوان کرد: کشور ما در سال‌های بعد از انقلاب دستاوردهای عظیمی را در عرصه سلامت کسب کرد و در کاهش مرگ‌ومیر کودکان و زنان به‌عنوان گروه‌های آسیب‌پذیر و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی کشور در سازمان جهانی بهداشت درخشید.
وی گفت: ما می‌توانستیم با 6دلار کودکان را در برابر 6بیماری مهلک واکسینه کنیم. با خانه‌های بهداشت از مرگ‌ومیر مادران و کودکان جلوگیری کردیم اما امروز گرفتار بیماری‌های غیرواگیر هستیم که نیازمند تغییر الگوی زندگی است و یکی از مهم‌ترین عوامل، ورزش همگانی محسوب می‌شود.
نمکی عنوان کرد: ما از امروز میهمان نشست منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت هستیم که با حضور 22کشور شرق مدیترانه برگزار می‌شود و در نخستین روز این نشست بر اهمیت ورزش همگانی تأکید می‌شود.
در حاشیه این برنامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدال UHC (فعالان بهداشت و سلامت جهانی) را به پاس تلاش‌های پیروز حناچی برای ترغیب شهروندان به انجام ورزش همگانی، استفاده از دوچرخه و حمل‌ونقل پاک و شرکت در کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو به شهردار تهران اهدا کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید