• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 85019
+
-

معرفی جاذبه‌های گردشگری سمنان به زبان چینی

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان سمنان گفت: پایگاه اینترنتی معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به منظور رونق و معرفی جاذبه‌های استان به زبان چینی ترجمه می‌شود.

«حمیدرضا دوست‌محمدی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بیشترین گردشگران خارجی و بازدیدکننده از آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی از کشورهای چین، عراق و آلمان مهمان استان سمنان هستند و برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها، پایگاه اینترنتی معرفی جاذبه‌ گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به زبان چینی ترجمه می‌شود. وی ادامه داد: نیمه نخست امسال ۷۲۶ هزار و ۴۶ گردشگر داخلی و 1۷۲۷ گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان بازدید کردند. دوست‌محمدی با اشاره به این‌که ۷۰۹ هزار و ۴۹ گردشگر داخلی و 30۹۲ گردشگر خارجی سال ۹۷ از استان سمنان بازدید کردند، افزود: سال گذشته یک هتل چهارستاره و ۲۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان افتتاح شد. سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان سمنان گفت: در حال حاضر ۲۵ طرح حوزه گردشگری در قالب مجتمع‌های گردشگری، هتل‌ها، مراکز اقامتی و پذیرایی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 7 هزار میلیارد ریال، به منظور رونق گردشگری در دستور کار قرار دارد. وی بیان کرد: ۱۴ محور و برنامه کوتاه‌مدت با هدف توسعه و رونق گردشگری در استان سمنان تعریف شده و با عملیاتی شدن این برنامه‌ها، مشکلات در حوزه گردشگری رفع می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان سمنان اظهار کرد: استانداردسازی خدمات در کنار تأمین زیرساخت برای توسعه گردشگری ضروری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید