• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 85015
+
-

اختصاص اعتبار برای کاشت نهال در کویر میقان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به این استان برای کشت نهال در اراضی بحرانی در بخش کویری تالاب میقان اراک اختصاص یافت.  «عبدالحسین محمدی» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: با اختصاص این منابع مالی انواع نهال‌های مقاوم و سازگار با منطقه در ‌هزار هکتار از اراضی حاشیه کویر میقان اراک کشت می‌شود. 

وی توضیح داد: مقابله با گردوغبار، توسعه پوشش گیاهی، تثبیت و جلوگیری از فرسایش خاک در کانون‌های بحرانی فرسایش بادی از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح در کویر میقان اراک است. 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: ۲۳۳ هزار و ۲۰۰ اصله نهال گلدانی آتریپلکس و قره‌داغ در اجرای این طرح در کانون‌های بحرانی فرسایش بادی حاشیه کویر میقان کشت می‌شود. 

محمدی گفت: چاله‌کنی اجرای این طرح در کویر میقان اراک انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود کاشت این گیاهان تا 3 ماه آینده انجام و عملیات غرق و حفاظت تا سال آینده ادامه یابد. 
وی خاطرنشان کرد: کاشت این گیاهان به مدت ۲ سال نیازمند آبیاری و حفاظت است و پس از آن رشد گیاهان کشت‌شده به ‌صورت طبیعی ادامه می‌یابد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآور شد: کویرمیقان اراک با مساحت ۵۰ هزار هکتار دارای ۱۱ هزار و ۵۸۰ هکتار کانون بحرانی و در معرض خطر فرسایش است. با توجه به همجواری این اراضی به روستاهای حاشیه کویر و نزدیکی به کلان‌شهر اراک، جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با گردوغبار در زمره اولویت‌های این اداره کل است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید