• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84898
+
-

قم به شهر «دوستدار کودک» تبدیل می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: سیاست شهر دوستدار کودک در شهرداری قم در حال پیگیری و اجراست. به گزارش مهر «ابوالقاسم مقیمی» افزود: در شهر دوستدار کودک، فضای کالبدی شهر به نحوی طراحی می‌شود که در آن فضاهای بازی به حد کافی برای کودکان پیش‌بینی شده باشد. 

وی ادامه داد: همچنین مبلمان شهری شهر دوستدار کودک متناسب با روحیات کودکان و محل بازی و عبور و مرور آنها امن است. مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم بیان کرد: ساخت بوستان کودک در قم و تجهیز وسایل بازی در بوستان‌ها و شهربازی‌های شهر قم از مصادیق توسعه سیاست شهر دوستدار کودک در این شهرداری است. این مسئول ادامه داد: همچنین ارائه آموزش‌های مهارت زندگی، برگزاری جشنواره مرتبط با حقوق شهروندی و افزایش نشاط اجتماعی نیز در راستای شهر دوستدار کودک در شهرداری قم دنبال می‌شود.

 مقیمی عنوان کرد: در سراهای محله شهر قم نیز مهارت‌های مختلف زندگی مانند مهارت نه گفتن به کودکان و جنگ‌های نشاط کودک و مهارت ذهنی به صورت مستمر ارائه می‌شود. مقیمی گفت: برای فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت پسماند، به زودی فرهنگسرای خدمات شهری راه‌اندازی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید