• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84895
+
-

فعالیت‌های مردمی در ستاد اربعین

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که در ستاد اربعین فعالیت مردمی شکل گرفته است، گفت: این فعالیت‌ها دارای تدابیر و قواعد خاصی است.
به گزارش مهر، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» در جلسه ستاد اربعین استان قم که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، با بیان این‌که اربعین یک رستاخیز درونی در دل‌ مشتاقان معنویت الهی است، افزود: فعالیت ستاد اربعین در قم چندضلعی بوده و دارای ارزش‌های متعالی‌تر است. 

وی اظهار کرد: اقدامات ستاد اربعین حاکمیتی و مردمی و بسیار تحسین‌برانگیز است. آیت‌الله اعرافی اربعین را یک نماد مهم اجتماعی، فکری، فرهنگی و تمدنی در جهان دانست و افزود: اربعین نه‌فقط شیعیان، بلکه انسان‌های علاقه‌‌مند به آزادی و نجات بشر را پیرامون خود جمع کرده است. عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این‌که ستاد اربعین به یک آرمان بشری، الهی، اسلامی و ولایی به شکل همزمان خدمت‌رسانی می‌کند، اظهار کرد: خدمت‌رسانی ستاد اربعین کاری بزرگ و پرافتخار است. امام جمعه قم شکل دادن زنجیره کاری منسجم، نظام‌مند و قاعده‌مند در برگزاری برنامه‌های مناسبتی در قم را بسیار مهم دانست و بیان کرد: دستگاه‌های گوناگون استان باید منظومه‌وار و زنجیره‌ای به هم بپیوندند تا در صورت نیاز به شکل هماهنگ در کنار یکدیگر جمع شوند. 

آیت الله اعرافی با تأکید بر این‌که باید در اربعین و عاشورا، فرهنگ قم را ارتقا دهیم، افزود: باید از فرهنگ اربعین برای از بین بردن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد. وی با اشاره به جمع‌آوری اسناد تاریخی ۱۰۰ سال اخیر قم در حوزه علمیه اضافه کرد: تاریخ حوزه و روحانیت قم در کشور تجمیع شده است و این اسناد بسیار مهم است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید