• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 13 اسفند 1396
کد مطلب : 8476
+
-

استارتاپی برای کار از راه دور

استارتاپی برای کار از راه دور

برون‌سپاری یکی از راه‌های کسب درآمد استارتاپی در تمام دنیاست. این کسب و کار نوپا کارفرما و نیروی متخصصی را که به دورکاری علاقه داشته باشند به هم متصل می‌کند و آنها از این راه درآمد به‌دست می‌آورند. پونیشا، یکی از استارتاپ‌های قدیمی برون‌سپاری است که از سال1390 آغاز به‌کار کرده است. نیما نورمحمدی، ‌بنیانگذار و مدیرعامل این استارتاپ، داستان کسب و کارش را به همشهری اینطور بازگو می‌کند.

 

 

ایده از کجا آمد؟

خیلی‌ها هستند که توانایی کار کردن دارند اما به دلایل زیادی تمایل ندارند از خانه خارج شوند. دورکاری در خیلی از کشورها یک روال معمول است که کارفرما هم به آن تمایل زیادی دارد؛ چون هزینه‌های جاری‌ را کم می‌کند. نیروی متخصص هم از این روش استقبال می‌کند چون رفت‌وآمدش کمتر می‌شود.

 

 

سرمایه اولیه را از کجا آوردم؟

قبلا در حوزه بازاریابی و فروش کار می‌کردم و مقداری پس‌انداز داشتم که تقریبا تمام آن را وارد پونیشا کردم. چند نفر دیگر از بچه‌ها هم بودند. همگی بخشی از پس‌اندازشان را وارد کار کردند.

 

 

منبع درآمد کجاست؟

ما دو طرف کارفرما و نیروی کار را به هم مرتبط می‌کنیم و درصدی از هزینه نهایی پروژه را به‌عنوان درآمد برمی‌داریم. پیش از ثبت پروژه هم در بعضی موارد کارمزدهایی تعیین شده که کارفرما پرداخت می‌کند.

 

 

چطور کارفرما را راضی کردم؟

هرکسی باید نمونه‌های پروژه موفق، رزومه و... را در سایت قرار دهد. کیفیت انجام کار فرد در طول دوره‌های مختلف امتیازدهی می‌شود. کارفرما می‌تواند از بین افرادی که پروژه‌اش را قبول می‌کنند، بهترین مورد را انتخاب کند.

 

 

چطور نیروی متخصص را راضی کردم؟

دستمزدی که باید از طرف کارفرما به نیروی دورکار پرداخت شود، از قبل به ما پرداخت و بلوکه شده است. بعد از پایان پروژه، درصورتی که کارفرما از کیفیت پروژه راضی باشد، پول آزاد شده و به‌حساب طرف دوم ریخته می‌شود. درصورت راضی ‌نبودن هر یک از طرفین، حساب هر دو به‌طور موقت معلق شده و جزئیات کار بررسی می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید