• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84634
+
-

رونق بازار نقره و بدلیجات در مشهد

در استان
رونق بازار نقره و بدلیجات در مشهد

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: از زمان ممنوعیت واردات بدلیجات و سایر اقلام زینتی ساخته شده از نقره به کشور، بازار نقره‌سازان و بدلیجات در مشهد رونق زیادی گرفته است. به گزارش ایرنا «محمدباقر معبودی نژاد» افزود: محل تامین همه مواد اولیه برای تولید زیورآلات نقره و بدلیجات که از تیتانیوم، برنج و فلزات کم ارزش دیگر ساخته می‌شود، داخل کشور است. وی اضافه کرد: تولیدکنندگان مشهدی، زیورآلات نقره و بدلیجات را با مدل‌های بسیار متنوع و جذابی تولید می‌کنند که مشتریان زیادی در بازار دارند و طیفی که بضاعت مالی کافی برای خرید طلا ندارند، معمولا از این زیورآلات استقبال زیادی می‌کنند. 

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: مشکل تامین نقره خام برای تولیدکنندگان زیورآلات برطرف شده است و هم اینک معدن نقره‌ای که در حوالی تربت حیدریه قرار دارد، نقره مورد نیاز تولیدکنندگان مشهدی را تامین می‌کند. معبودی نژاد افزود: زیورآلات نقره در بازار این شهر طرفداران زیادی بین زائران خارجی از کشورهای عربستان، بحرین، کویت و لبنان دارد، به همین علت تولید و فروش نقره از وضعیت مناسبی در مشهد برخوردار است. وی ادامه داد: با این حال صادرات نقره و اقلام زینتی تولید شده توسط صنعتگران مشهد با موانعی رو‌به‌روست و به رغم ارزآوری فراوان آن برای کشور به راحتی انجام نمی‌شود. 

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: با این‌که تولید اقلام زینتی از نقره و بدلیجات دیگر در مشهد رونق زیادی یافته است و بازار به نسبت مناسبی دارد، اما به دلیل مشکلات صادراتی، کارگاه‌های تولیدی با ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت اسمی خود مشغول تولید زیورآلات هستند. معبودی نژاد افزود: صنعت نقره در مشهد بومی و همه بخش‌های مورد نیاز آن اعم از مواد اولیه، ابزار، مهارت و تخصص در این شهر تامین است. علاوه بر این، صنعت نقره، اشتغال‌زایی و ارزآوری زیادی برای کشور دارد. وی ادامه داد: اگر کارگاه‌های تولیدی در مشهد با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود تولید و صادرات داشته باشند این صنعت ارزش افزوده زیادی خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :