• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83564
+
-

بازسازی 150 اتوبوس تهران تا پایان سال

بازسازی 150 اتوبوس تهران تا پایان سال

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود 15دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده به خطوط بی‌آرتی و بازسازی 150اتوبوس تهران تا پایان سال خبر داد.

به گزارش همشهری، پیمان سنندجی در مراسم رونمایی از اتوبوس‌های دوکابین بازسازی‌شده با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود در کشور، چندین سال است که واردات اتوبوس انجام نشده و این یکی از بزرگ‌ترین معضلات شهر تهران است، تصریح کرد: درحال حاضر به 3هزار دستگاه اتوبوس برای آرامش و آسایش بیشتر در جابه‌جایی شهروندان نیاز داریم. وی در مورد بازسازی اتوبوس‌های فرسوده، اظهار داشت: پس از بررسی‌های لازم تصمیم بر این شد که اتوبوس‌های فرسوده شرکت واحد براساس اصول و آخرین تکنولوژی‌ها، بازسازی شوند. خوشبختانه همکاران در شرکت واحد، شرکت‌های خدمات پس از فروش و تمام عواملی که در حوزه فنی در حال فعالیت هستند موفق به انجام این اقدام شدند.
به گفته سنندجی؛ بازسازی اتوبوس‌های فرسوده مشابه رونق اقتصادی و تولید است؛ این اقدام باتوجه به شرایط تحریم می‌تواند راهگشا باشد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بیان کرد: در قالب نوسازی، تمام قطعات اتوبوس مورد بازدید قرار می‌گیرند و اگر نیاز به تعمیر موتور، تعمیر گیربکس، ترمیم داخلی و صندلی‌ها، صندلی راننده، ترمزها و... باشد، تعمیر و بازسازی اتوبوس صورت می‌گیرد. یک اتوبوس ممکن است تنها نیاز به بازسازی موتور داشته باشد و یا شامل همه موارد تعمیرات شود. وی با اعلام اینکه امروز 15دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده وارد خطوط مختلف می‌شوند، گفت: تقریبا همه اجزا و قطعات اتوبوس مورد بازسازی قرار گرفته است و برنامه‌ریزی شده که این بازسازی تا پایان سال ادامه پیدا کند.
سنندجی در مورد وضعیت آلایندگی این اتوبوس‌ها توضیح داد: تعدادی از اتوبوس‌های شرکت واحد دارای استاندارد یورو4 هستند. اتوبوس‌های استاندارد یورو4 دارای قطعه‌ای به نام SCR هستند که با اَدبلوی اضافه‌شده به سیستم سوخت می‌توانند در کاهش آلاینده‌ مؤثر باشند. این اتوبوس‌ها در خط5 بی‌آر‌تی مشغول به‌کار هستند. اتوبوس‌های یورو3 هم جزو اتوبوس‌های مطلوب ماست. روی بخشی از این اتوبوس‌ها در گذشته فیلتر DPF نصب شده است. وی تأکید کرد: اتوبوس‌های یورو4 و یورو6 به بعد که سیستم‌های DPF را در موتور دارند، به‌صورت ذاتی در هنگام حرکت دودی از آنها مشاهده می‌شود؛ این دود به‌معنای دودزایی نیست چون میزان کدری یا میزان خروجی دوده در طول دوره مدنظر قرار گرفته می‌شود. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه متوسط سن اتوبوس‌های بازسازی‌شده 9سال است، تصریح کرد: به شهروندان قول داده شده که در سال‌جاری، ۱۵۰دستگاه اتوبوس بازسازی شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید