• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83164
+
-

افزایش صدور مجوز اجرای تئاتر در بوشهر

نمایش
افزایش صدور مجوز اجرای تئاتر در بوشهر

مجوز صادرشده برای اجرای تئاتر در بوشهر در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: گروه‌های تئاتر در‌۶ ماه نخست امسال، ۶۲ مجوز برای اجرا گرفته‌اند و ۲۵۴ اجرا در استان داشته‌اند.

«محمدحسین زندویان» افزود: بر اساس ارزیابی صورت‌گرفته، مجوز‌های صادرشده در نیمه نخست امسال در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. او با اشاره به تولید نمایش برای تمام سنین و اقشار مختلف به مناسبت‌های گوناگون ادامه داد: از ابتدای سال بیش از 3 هزار تماشاگر این نمایش‌ها را تماشا کرده‌اند. 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰ واحد آموزشی غیرمجاز رشته‌های هنری در استان گفت: در مورد گرفتن مجوز‌های قانونی به این واحدهای آموزشی فراخوان داده شد که از ۱۰ واحد یادشده 5 واحد برای گرفتن مجوز اقدام کردند.

 زندویان با بیان این‌که 5 واحد باقی‌مانده نیز در سریع‌ترین زمان فعالیت واحد‌های خود را در مسیر قانونی قرار دهند بیان کرد: شورای همفکری انجمن‎های هنری بوشهر هم تشکیل شده تا برای بهبود فعالیت ۶ انجمن استان شامل هنر‌های نمایشی، موسیقی، تجسمی، سینمای جوان، عکاسان و خوش‌نویسی چاره‌اندیشی و راهکار ارائه کند. 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: ۱۲‌پلاتو (محل اجرای نمایش) در استان وجود دارد که شهر بوشهر با 4 سالن، بیشترین پلاتو را به خود اختصاص داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید