• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83144
+
-

تور گردشگری مساجد تاریخی شیراز

روز ۱۵ مهر یک تور گردشگری برای بازدید از ۱۰ مسجد تاریخی شیراز و معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی برگزار می‌شود

این سو و آن سوی استان
تور گردشگری مساجد تاریخی شیراز

سرپرست گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اشاره به برگزاری چهار نشست تخصصی گردشگری مذهبی گفت: در روز ۱۵ مهر یک تور گردشگری برای بازدید از ۱۰ مسجد تاریخی شیراز و معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، «علی نیری» اعلام کرد: با توجه به تداخل هفته گردشگری با ایام محرم و صفر نشست‌هایی با محوریت گردشگری مذهبی از 6 تا 9‌مهر در مرکز شیراز‌شناسی برگزار شد که هدف اصلی آن معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی با حضور دانشجویان رشته گردشگری و فعالان این بخش بود.

مدیر مرکز شیراز‌شناسی هم با اشاره به ظرفیت‌های ویژه گردشگری مذهبی در شیراز متذکر شد: متاسفانه بسیاری از مساجد تاریخی فقط در ساعت نماز باز هستند و امکان بازدید آنها برای گردشگران وجود ندارد. همچنین مسجد تاریخی مشیر که دارای صبغه تاریخی ویژه‌ای است و از آن می‌توان به عنوان مرکز گردشگری مذهبی استفاده کرد متاسفانه مورد کم‌لطفی قرار گرفته و در معرض تخریب قرار دارد.

«محمدرضا احمدی» اضافه کرد: مسجد عتیق مرمت شده و تاریخ شفاهی قوی و قدمت هزار ساله دارد، اما به دلیل نبود تبلیغات، ناشناخته مانده است، به همین دلیل باید در بحث تبلیغات شهری و معرفی ظرفیت‌های گردشگری در ابعاد مختلف از جمله گردشگری مذهبی، کار و اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود.

مدیر مرکز شیراز‌شناسی گفت: برای روز پانزدهم مهرماه یک تور گردشگری پیش‌بینی شده که طی آن ۱۰ مسجد تاریخی بازدید خواهد شد. اگرچه 7‌مسجد از این تعداد، بسته شده است و برای بازگشایی آن در تاریخ مورد نظر مشغول رایزنی با اوقاف هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید