• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83115
+
-

توسعه شبکه جداسازی آب شرب مشهد

معاون خدمات شهری شهردار: شبکه جداسازی آب شرب از آب خام برای آبیاری فضای سبز تا سال 1401 کامل می شود

معاون خدمات شهری شهردار مشهد در حاشیه بازدید از شبکه جداسازی آب شرب از آب خام شهر مشهد به همراه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از پیشرفت چشمگیر پروژه جداسازی آب شرب از خام در سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، «مهدی یعقوبی» با اعلام این خبر گفت: برای انجام این پروژه، مطالعات شبکه مستقل آبیاری فضای سبز از سال ۸۴ توسط شهرداری مشهد شروع و اجرای شبکه نیز از اواخر سال ۱۳۸۶ آغاز شد. این پروژه از زمان آغاز تا پایان سال ۹۷ فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

وی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و با همت و کار جهادی از ابتدای سال ۹۸ توسعه هرچه سریع‌تر این پروژه در دستور کار قرار گرفت. تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری پیشرفت فیزیکی این پروژه کلان و منحصربه‌فرد به 57 درصد برسد. با توجه به تخصیص اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانی، این پروژه تا پایان سال ۹۹ به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی خواهد رسید. معاون شهردار مشهد توضیح داد: طرح شبکه جداسازی آب شرب از خام گام بزرگی در مسیر توسعه شبکه آبیاری و بهره‌برداری موثر از ذخایر آب‌های موجود در شهر مشهد است.

تسریع اجرای کامل این شبکه دستاوردهای فراوانی از جمله انتقال آب از شرق مشهد به سایر مناطق، توزیع عادلانه آب متناسب با سطح، حذف تردد تانکر و کاهش ترافیک و آلاینده‌ها، کاهش هدررفت آب، مدیریت بهینه منابع آبی، امکان تزریق منابع آبی نامتعارف مثل پساب تصفیه‌خانه‌ها به شبکه جدا‌سازی و... را به همراه دارد. با اولویت قرار گرفتن این موضوع از سوی مدیریت شهری و با حمایت شورای اسلامی شهر مشهد، اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد ریال به منظور توسعه این شبکه در سال جاری در نظر گرفته شدهاست. 

یعقوبی افزود: با اجرای این پروژه بخش زیادی از آبیاری تانکری حذف می‌شود و در هزینه‌های جاری حدود 130 میلیارد ریال صرفه‌جویی سالانه خواهد شد. وی در پایان گفت: امیدواریم با حمایت‌های شورای محترم اسلامی شهر مقدس مشهد این پروژه عظیم تا سال 1401 به بهره‌برداری کامل برسد. در این صورت آبیاری فضای سبز شهر مشهد به طور کامل از محل منابع تجدیدپذیر تامین خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید