• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83110
+
-

ایجاد ۱۶ هکتار باغ و مزرعه در دانشگاه لرستان

عضو هیات‌علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان گفت: ۱۶ هکتار زمین به کشت محصولات کشاورزی و باغی اختصاص یافته است. به گزارش ایسنا، «عبدالله احتشام‌نیا» بیان کرد: با تلاش و پیگیری‌های تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، ۱۶ هکتار زمین در قالب ۵ قطعه به کاشت محصولات کشاورزی و باغی همچون زیتون، پسته، انگور، بادام و گل محمدی اختصاص یافته است. انتخاب این گونه‌ها بر اساس توجه به اقلیم منطقه بوده است.

وی ادامه داد: به طور حتم کشاورزی و باغداری به میزان ۱۶ هکتار آن هم در سایت مرکزی دانشگاه و همچنین محل دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی یک اقدام مهم زیربنایی در راستای گسترش فضای سبز، توجه به محیط ‌زیست و توسعه پژوهش‌های کاربردی است.

احتشام نیا گفت: استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و باغداری لرستان یک اقدام مهم در جهت تقویت اقتصاد درون‌زا و تولیدی است. لرستان بسترهای فراوانی در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی دارد که باید از این ظرفیت‌ها براساس برنامه‌ریزی علمی و کارشناسی استفاده شود. عضو هیات‌علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان اظهار کرد: در زمینه روش آبیاری این زمین‌ها نیز، علاوه بر آبیاری قطره‌ای، سعی شده است با به‌کارگیری برخی روش‌های جدید در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید