• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83108
+
-

۱۰۰ واحد سیل‌زده کرگانه پروانه ساخت ندارند

استاندار لرستان با اشاره به این‌که سیل فروردین امسال ۸۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های خرم‌آباد آسیب زد، اظهار کرد:‌ بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی که در حاشیه رود کرگانه خرم‎آباد متحمل خسارت سیل شده‌اند، سند و پروانه ساخت ندارند. به گزارش ایرنا، «موسی خادمی» در بازدید از مناطق سیل‌زده کرگانه خرم‌آباد با بیان این مطلب گفت: در مجموع ۱۶۸ واحد مسکونی این منطقه بر اثر سیل خسارت دیده یا تخریب شده‌اند.

وی افزود:‌ نقاط آسیب‌پذیر و خطرناک بسیاری در حاشیه کرگانه و خرم‌رود وجود دارد و بخش عمده‌ای از ساخت و سازهای اطراف کرگانه غیرمجاز است. خادمی بیان کرد: با وجود ساخت‌ و‌ ساز غیرقانونی در این منطقه، دولت به رفاه شهروندان اهمیت می‌دهد و حقوق آنها برای تیم مدیریتی استان در اولویت قرار دارد. در این راستا پیشنهادهایی برای جابه‌جایی اهالی کرگانه تدوین کرده است.

استاندار ادامه داد: جابه‌جایی اهالی سیل‌زده کرگانه یا از طریق تامین اراضی در اختیار یا واگذاری مسکن مهر به این افراد انجام خواهد شد. وی گفت: شاید به دلیل نبود مجوز و احداث ساختمان در بستر رودخانه از نظر قانونی خسارتی به این افراد اختصاص نیابد اما رسیدگی به شرایط آنها همانند سایر مناطق سیل‌زده با پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در دستور کار قرار دارد. خادمی خواستار همکاری مردم در این زمینه شد و گفت:‌ همچنین بازسازی و ایمن‌سازی چند دهنه پل رودخانه کرگانه با توجه به ابلاغ اعتبارات سیل برنامه‌‌ریزی شده است و تا هفته آینده وارد فاز اجرایی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید