• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82475
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/XjGA
+
-

تاسیس نخستین «مدرسه سبز» کلید خورد

خبر
تاسیس نخستین «مدرسه سبز» کلید خورد

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس البرز اعلام کرد: تاسیس نخستین مدرسه سبز با رویکرد حفظ محیط‌زیست در آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج کلید خورد.
«محمد دلاوریان» در گفت‌وگو با ایرنا گفت: مدارس سبز گسترش‌دهنده فرهنگ نوین معماری با رویکرد زیست‌محیطی هستند.
وی هدف از ساخت مدارس سبز را ایجاد فضای سبز، اصول ساخت‌وساز، استفاده از انرژی خورشیدی و تغییر رنگ و نور و معماری با رویکرد فرهنگ‌سازی برای نسل جدید ذکر کرد.
دلاوریان بیان کرد: تمام شاخص‌های این مدارس براساس مطالعات دقیق علمی و نظرات کارشناسان تدوین می‌شود.
وی با بیان این‌که با وجود نوپا بودن این طرح بسیاری از استان‌ها در این خصوص عملکرد خوبی داشته‌اند، یادآور شد: اعتبار این مدارس از محل منابع خود ساخت مدارس سبز تامین می‌شود.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز افزود: مطالعه و طراحی مدارس سبز در البرز نیز در حال انجام است و اولین مدرسه سبز در استان در مساحت 6400 مترمربع که در کنار آموزش و پرورش است، برای تاسیس مدرسه سبز اختصاص داده شد.
وی عنوان کرد: ۶۰ درصد انرژی برق آن از انرژی پاک تامین می‌شود و آب مصرفی مدرسه از جمع‌آوری نزولات جوی ذخیره می‌شود و تاسیس مدرسه با این طراحی ویژه برای اولین بار در ناحیه ۳ کرج اتفاق می‌افتد.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس البرز ادامه داد: صرف انرژی یک عامل مهم در ساخت مدارس سبز در کشور است.
دلاوریان افزود: در مدارس البرز طرح تفکیک زباله‌ها نیز اجرایی شده است، به گونه‌ای که کلاس‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان مدارس در راستای تفکیک زباله‌ها برگزار می‌شود.
وی گفت: دانش‌آموزان در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند و بر اساس آموزش‌هایی که به آنها داده می‌شود، زباله‌ها را تفکیک می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید