• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82373
+
-

شرایط جدید صدور پایان ‌کار برای ساختمان‌های اداری

شرایط جدید صدور پایان ‌کار برای ساختمان‌های اداری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری‌ها و نظام مهندسی ملزمند از دادن پایان کار به ساختمان‌های اداری و عمومی فاقد مناسب‌سازی برای معلولان ممانعت کنند. 

به گزارش تسنیم، «عزیز فیلی» در نشست کمیته مناسب‌سازی فضاهای عمومی و ادارات برای معلولان و جانبازان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نباید برای ساختمان‌های جدید اداری و عمومی در استان که برای معلولان، جانبازان و سالمندان مناسب‌سازی نشده، پایان کار و مجوز افتتاح از سوی شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی استان صادر شود.

وی تاکید کرد: مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری و عمومی قدیمی نیز باید برای معلولان، جانبازان و سالمندان در صورت امکان فراهم شود. فیلی با اشاره به این‌که ضروری است فضاسازی در حد لزوم در مکان‌های عمومی، خیابان‌ها، معابر، پاساژها، پیاده‌روها، پارک‌ها و مساجد ایجاد شود افزود: دستگاه‌های اجرایی بر اساس قانون ملزم به رعایت دقیق و اصولی مناسب‌سازی محیط برای معلولان، جانبازان و سالمندان هستند و این اقدام در راستای قانون جامع حمایت از حقوق آنها است.

وی ابراز کرد: به همین منظور، باید کمیته مناسب‌سازی محیط در تمامی شهرستان‌های استان و به ریاست فرمانداران تشکیل و فعال شود و موضوع تجاوز به حریم‌ها و مناسب‌سازی را کنترل کنند و گزارش دهند. 
فیلی خاطرنشان کرد: گزارش اقدام‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه مناسب‌سازی محیط برای معلولان، جانبازان و سالمندان همراه با بازدیدهای میدانی به طور مستمر انجام می‌گیرد و به حوزه عمرانی استانداری اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی استان که مناسب‌سازی محیط برای معلولان، جانبازان و سالمندان را رعایت کنند، از آنها تجلیل می‌شود و رسانه‌ها نیز در زمینه اهمیت و ضرورت مناسب‌سازی محیط برای معلولان، جانبازان و سالمندان اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید