• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82335
+
-

افزایش ۵۰ درصدی تولید سیب در اشنویه

رئیس اداره جهاد کشاورزی اشنویه از افزایش 50 درصدی تولید سیب در این شهرستان با برداشت ۱۳۰ هزار تن سیب از باغ‌های بارور خبر داد. «سید انور حسینی» به ایرنا گفت: این میزان محصول از بیش از 5 هزار هکتار از باغ‌های سیب این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف، صنایع تبدیلی و سردخانه‌ها می‌شود. 

وی با بیان این‌که شرایط مطلوب آب و هوا و بارندگی سال زراعی گذشته موجب افزایش تولید این محصول شده است افزود: برداشت سیب از اواخر شهریور هر سال در باغ‌های این شهرستان آغاز شده و به ‌طور معمول تا ۵۰ روز و اواخر آبان ادامه دارد. این مسئول مساحت باغ‌های سیب این شهرستان را 8 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان 5500 هکتار به مرحله باروری رسیده و پیش‌بینی می‌شود در طول مدت برداشت محصول، روزانه به طور متوسط برای بیش از 7 هزار نفر اشتغال ایجاد شود. 

حسینی با بیان این‌که اشنویه رتبه چهارم در تولید محصول سیب را در آذربایجان غربی دارد بیان کرد: هم‌اکنون ۳۰ واحد سردخانه در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۲ واحد پس از سال ۱۳۹۳ در این شهرستان احداث شده و با راه‌اندازی این تعداد بیش از ۷۵ هزار تن به ظرفیت نگهداری میوه در این شهرستان افزوده شده ‌است. وی با بیان بالا بودن ظرفیت سردخانه‌های این شهرستان برای انباشت سیب تولید شده است ادامه داد: 5 واحد سردخانه دیگر نیز به ظرفیت ۲۰ هزار تن هم‌اکنون در حال ساخت است که پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی-دو سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید