• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82302
+
-

نرخ جدید نان در کرمان مشخص شد

بازار
نرخ جدید نان در کرمان مشخص شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به این‌که در این استان قیمت نان از چند ماه قبل نسبت به سال ۹۳ یک‌ونیم برابر شده، از تعیین نرخ جدید نان در ستاد تنظیم بازار خبر داد. 

به گزارش ایرنا «محمدعلی دهقان» افزود: نان سنگک ۴۰۰ گرمی با قیمت هزار تومان، تافتون دوار ۴۰۰ گرمی با قیمت ۶۰۰ تومان، تافتون سنتی ۳۴۰ گرمی با قیمت ۶۰۰ تومان، بربری ۴۲۰ گرمی با قیمت ۷۰۰ تومان و لواش ۱۲۰ گرمی با قیمت ۲۵۰ تومان در این ستاد مصوب شد. 

به گفته دهقان قیمت‌های مصوب نان در ستاد تنظیم بازار استان پس از بررسی و تصویب در کارگروه آرد و نان استان اجرایی خواهند شد. 

وی با اشاره به افزایش غیرقانونی قیمت نان در برخی نانوایی‌ها عنوان کرد: در این راستا تلاش شد با تصویب و اعلام یک قیمت کارشناسی زمینه نظارت دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی و بازرسان صمت فراهم شود. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به این مطلب که تفاوت قیمت نان در استان‌ها به‌ویژه تفاوت قیمت نان با مرکز کشور موضوعی طبیعی است، تاکید کرد: در استانی مانند کرمان قیمت نان حداکثر باید ۸۰ درصد قیمت نان در تهران باشد. 

دهقان افزود: سیاست کلی دولت مبتنی بر رفع تمرکززدایی از پایتخت است و در این راستا برنامه‌ها و قیمت‌گذاری‌ها باید به نحوی باشد که با این سیاست، هم‌خوانی لازم را داشته باشد. 


نظارت بر قیمت مرغ افزایش می‌یابد

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که مرغ سرد به‌اندازه کافی در استان کرمان تامین شده است، گفت: در ستاد تنظیم بازار استان کرمان قیمت مرغ زنده به ازای هر کیلوگرم 8۵۵۰ تومان و قیمت مصرف‌کننده ۱۲هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده که لازم‌الاجراست و بازرسی‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: برای تعیین قیمت مرغ تاکنون صحبت‌های تمامی دست اندرکاران تولید و توزیع مرغ را شنیده و بررسی کرده‌ایم، اما به دلیل افزایش قیمت مرغ در استان کرمان نسبت به سایر استان‌ها، لازم است نظارت‌های این حوزه افزایش یابد. 

دهقان گفت: ستاد تنظیم بازار استان کرمان برای جلوگیری از وارد شدن شوک قیمتی به بازار تاکنون تمامی جنبه‌های قیمت‌گذاری مرغ را مورد توجه قرار داده است، اما روند افزایش قیمت‌ها به نحوی است که باید پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت این کالا انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید