• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82284
+
-

توسعه رشته‌های تخصصی دندان‌پزشکی در زاهدان

سلامت
توسعه رشته‌های تخصصی دندان‌پزشکی در زاهدان

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: زیرساخت‌های لازم برای توسعه رشته‌های تخصصی در دانشکده دندان‌پزشکی زاهدان فراهم شده است. 

به گزارش ایسنا «سید محمد هاشمی‌شهری» افزود: جهت‌گیری کلی در همه رشته‌های تخصصی پزشکی و دندان‌پزشکی، تامین نیروهای متعهد، متخصص و ماندگار برای خدمت به مردم استان سیستان و بلوچستان است. تجربه نشان داده است این هدف با استقرار رشته‌های دستیاری تخصصی و فوق‌تخصصی تحقق خواهد یافت. 

هاشمی‌شهری بیان کرد: هم‌اکنون 65 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه‌ای، دکترای تخصصی و فلوشیپ در این دانشگاه فعال است. 

وی با بیان این‌که در حال حاضر در دانشکده دندان‌پزشکی زاهدان دستیاران تخصصی در 3 رشته تخصصی شامل رشته معالجه ریشه، رشته بیماری‌های دهان و تشخیص، و رشته جراحی دهان، فک و صورت آموزش می‌بینند، گفت: شرایط برای پذیرش دستیار تخصصی در رشته‌های دندان‌پزشکی اطفال، پریودانتیکس، پاتولوژی دهان، رادیولوژی دهان و دندان‌پزشکی ترمیمی و زیبایی فراهم است و در صورت تأیید هیات بورد تخصصی در سال آینده پذیرش دستیار در این رشته‌ها نیز انجام خواهد شد. 

به گفته هاشمی‌شهری، دانشکده دندان‌پزشکی زاهدان با امکانات و تجهیزات موجود درمانی و همچنین اعضای هیات علمی توانمند نه‌تنها جواب‌گوی نیاز درمانی جنوب شرق کشور است، بلکه قابلیت پذیرش بیمار از کشورهای همجوار را نیز دارد. 

وی افزود: این دانشکده از نخستین دانشکده‌های زاهدان است که در سالیان اخیر امکانات و تجهیزات بسیار خوبی جذب کرده است. 


ضرورت کاهش سفرهای درمانی 

هاشمی‌شهری با اشاره به ضرورت کاهش سفرهای درمانی هم گفت: به صورت جدی به دنبال ایجاد جاذبه برای حضور نیروهای متخصص و ماندگار برای رشته‌های تخصصی دندان‌پزشکی هستیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر اهمیت پیشگیری در برنامه‌های سلامت دهان و دندان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های دانشکده دندان‌پزشکی اجرای برنامه‌های علمی و فراگیر برای پیشگیری از پوسیدگی دندان است که با محوریت کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد و طبیعتاً امری زمان‌بر خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید