• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82271
+
-

عرضه لوازم ‌التحریر در مدارس، ممنوع

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه گفت: مدارس به هیچ عنوان حق تامین لوازم التحریر دانش‌آموزان را ندارند و این کار تخلف است. به گزارش ایسنا «عبدالرضا یاری» با بیان این‌که مدارس حق ندارند در تامین لوازم التحریر دانش‌آموزان دخالتی داشته باشند، افزود: این کار به نوعی فروش لوازم التحریر محسوب می‌شود و با کار واحدهای صنفی تداخل دارد.

وی با بیان این‌که انجام هرگونه فعالیت‌های خرید و فروش کالا در مدارس نیازمند اخذ مجوز است، تاکید کرد: هیچ مجوزی برای عرضه لوازم التحریر در مدارس نداریم. رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه یادآور شد: در صورت مشاهده چنین تخلفی، به لحاظ تداخل صنفی که صورت گرفته اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مربوطه می‌توانند به موضوع ورود کنند. 

یاری عنوان کرد: اگر مدارس دانش‌آموزان را ملزم به خرید لوازم التحریر از مغازه خاصی کنند تخلف بدتری شکل گرفته و مصداق فروش اجباری است. وی با بیان این‌که عرضه لوازم التحریر موضوع کاملا جدایی نسبت به عرضه کتاب و یا تامین پوشاک مدارس است که با تولیدی‌ها قرارداد بسته می‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه هماهنگی‌های استانی لازم انجام شده و دستگاه‌های مربوطه در جریان کار هستند، اما هیچ مجوز و هماهنگی در زمینه لوازم التحریر نداریم. 

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه گفت: تاکنون شکایتی در این زمینه نداشته‌ایم، اما اگر والدین تخلفی در این زمینه مشاهده کردند می‌توانند با ما در میان بگذارند. چندی قبل نایب رئیس اتحادیه کتاب و لوازم التحریرفروشان از عرضه لوازم التحریر در برخی مدارس و این‌که مدارس به رقبای کتاب‌فروشی‌ها تبدیل شده‌اند، گلایه جدی داشت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید