• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82254
+
-

ادامه سیلاب سیستان ‌و بلوچستان تا هفته آینده

ادامه سیلاب سیستان ‌و بلوچستان تا هفته آینده

 همزمان با بارندگی‌های رگباری در چند روز اخیر 4 شهر و روستاهای ۲ شهرستان سرباز و سراوان در سیستان‌ و بلوچستان درگیر سیلاب شدند.

به گزارش گروه استان‌های همشهری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان این‌که در این چند روز به ۸۰ نفر آسیب‌دیده از باران و سیلاب امدادرسانی شده است، می‌گوید: با بارندگی‌های شدید چند روز اخیر در سیستان و بلوچستان رودخانه‌های فصلی طغیان کردند و تعدادی از راه‌های ارتباطی مسدود و منازل شماری از مردم دچار آب‌گرفتگی شد.
رسول راشکی می‌افزاید: نیروهای امدادی هلال احمر علاوه بر اسکان مردم طی این مدت ۶۰ پتو، ۲۸ موکت، ۱۹ چادر و مقادیری نایلون و مواد غذایی بین آسیب‌دیدگان در استان سیستان و بلوچستان توزیع کردند.
در این مدت همچنین مسیرهای فنوج - کوتیج - رمش و چاه‌هاشم به چاه اسحاق در جنوب استان بر اثر طغیان رودخانه‌های محلی بسته شده بود، اما اکنون، طبق اعلام مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، همه راه‌های اصلی باز شده است. 
عبدالرحمن شهنوازی در این باره به همشهری می‌گوید: همه ‌راه‌های ارتباطی باز است و قطع آب و برق نداریم، اما برخی از راه‌های روستایی همچنان بسته است که در حال بازگشایی هستند.  وی با بیان این‌که بارندگی‌ها طبق پیش‌بینی هواشناسی تا یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، می‌افزاید: با توجه به بارندگی‌ها رودخانه‌های محلی طغیان می‌کنند و موجب بروز مشکلاتی می‌شوند، اما مشکل جدی و خاصی در استان نداریم. 
شهنوازی تاکید می‌کند که همه نیروهای امداد تا پایان بارندگی‌ها در حالت آماده‌باش خواهند ماند و تنها تلفات این چند روز یک جوان دلگانی است که با اصابت صاعقه جان خود را از دست داده است. 
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان هم با اشاره به خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی می‌گوید: فعالیت این سامانه در استان ادامه دارد و توصیه می‌شود در زمان بارش و صاعقه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.
محسن حیدری می‌گوید: همان‌طور که انتظار می‌رفت هسته بارش‌ها شهرستان‌های سرباز، نیکشهر و سراوان را فراگرفت و در برخی ایستگاه‌های باران‌سنجی این مناطق، بارش‌های سنگین اتفاق افتاد. در ایستگاه‌های «کجدر» سرباز ۴۴، «شهرک سبحان» سراوان ۳۰، «رئیس‌آباد» سرباز ۲۵ و «کشیک» نیکشهر بارش ۲۰ میلی‌متر باران گزارش شده است. این سامانه بارشی در برخی از مناطق شهرستان‌های فنوج و ایرانشهر نیز فعالیت کرد و از برخی ایستگاه‌های آنها بارش‌های پراکنده گزارش شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید